فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک گفت: بمناسبت هفته عفاف و حجاب 60 برنامه متنوع فرهنگی ، هنری ، آموزشی، اجتماعی، ورزشی در سطح شهرستان سیریک برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۷۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان ،سرهنگ دوم پاسدار علی اسلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک در جلسه هماهنگی اجرایی برنامه های هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: مهمترین این برنامه را نشست مادران پرچمدار مقابله با جنگ نرم،نشست مربیان صالحین ،نشست سبک زندگی اسلامی ،گردهمایی مدافعان حریم خانواده،همایش حریم آسمانی (ویژه بانوان شاغل و خانه دار)، برگزاری هیئت عاشقان ولایت ، نشست هیئت منتظران موعود (عج) با موضوع عفاف و حجاب ،نشست بانوان نخبه،کارگاه مهارت های زندگی برای دختران جوان 16 سال به بالا ،نشست نهضت روشنگری با موضوع عفاف و حجاب دانست.

وی افزود: رعایت عفت و پاکدامنی و حجاب در جوامع اسلامی بسیار مورد تاکید و ارزش و منزلت است و رعایت حدود و ثغور و حریم و حرمت مختص به همه انسان ها و همه ادیان جهانی در جهان گیتی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک ابراز کرد: عقل بشر، دین و قانون بر وجوب و اهمیت عفاف و حجاب تاکید فراوان دارد و عفت از عقل آدمی سرچشمه می گیرد و این اصل صرفا مختص و مربوط به بانوان جامعه نیست و مردان نیز باید پایبند و مقید به عفت و حیا باشند در واقع مهم است که انسان ها، علاوه بر حجاب به عفت و پاکدامنی نیز پایبند باشند و در این صورت است که جامعه ای سالم برای تربیت و رشد و پویایی خواهیم داشت.

سرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: جلوگیری از فساد و آسیب های اجتماعی، تامین امنیت اخلاقی، اقتصادی، استحکام بنیان خانواده، پایبندی و تعهد افراد را از آثار و نشانه های مهم وجود عفاف و حجاب در جامعه دانست.

این مسئول یادآور شد: خوشبختانه در شهرستان سیریک در خصوص رعایت عفاف و حجاب و ترویج و گسترش این فرهنگ اساسی و مهم در استان زبانزد است بنابراین وجود این نعمت نباید موجب فراغ خاطر متولیان امر شود بلکه باید برای حفظ و گسترش و ارتقای آن برنامه های کیفی و جامع تری اجرا و برنامه ریزی شود.

اسلامی اضافه کرد:همه ادارات ، دستگاه های اجرایی و نهادهای شهرستان باید در راستای اجرای برنامه های هفته عفاف و حجاب همکاری و پشتیبانی لازم را با ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان داشته باشند. 19 لغایت 25 تیر ماه هفته عفاف و حجاب در کشور نامگذاری شده است.

ارسال نظرات