با محدودسازی چمن‌کاری در تبریز؛

۵۰۰ هزار مترمکعب در آبیاری فضای سبز صرفه‌جویی شد

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز موضوعات خدماتی به خصوص فضای سبز را از مستعدترین حوزه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری‌ها خوانده و از صرفه جویی ۵۰۰ هزار متر مکعبی در آبیاری فضای سبز با کاهش کشت چمن در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۷۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در حاشیه بازدید از طرح‌های فضای سبز مناطق با بیان این مطلب اظهار داشت: امروزه در برنامه‌ریزی‌های فضای سبزشهری، کشت چمن با توجه به نیاز به آبیاری‌های مداوم، جز در موارد خاص، تا حدود زیادی، منسوخ شده و گونه‌‌هایی با کارکرد مشابه جایگزین آن شده است.

وی ادامه داد: با در نظر داشتن این ضرورت مهم و در راستای افزایش بهره‌وری منابع آبی، در یک سال گذشته، کاشت۲۰۰ هزار مترمربع بوته و درختچهرونده،جایگزینچمن‌کاری‌های سطح شهر شده که این اقدام، صرفه جویی ۵۰۰هزارمترمکعبی در آب خام فضای سبز شهر را در پی داشته است.

شهردار تبریز افزود: در سال‌های اخیر، انتخاب گونه‌های متنوع و زیبا و متناسب با اقلیم تبریز، حذف تانکرهای آبیاری، ایجاد سیستم های هوشمند در فناوری آبیاری، ثبت و حفاضت از چاه‌ها و منابع آبی از جمله اقداماتی بوده که در برنامه‌های فضای سبز شهرداری تبریز گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد جنگل‌کاری‌ها و درختکاری‌های انبوه اگر با تعریف منابع آبی پایدار و حفاظت‌های مستمر نباشد؛ طبیعی است که تاثیری نخواهد داشت؛ بر همین اساس، توسعه مجموعه‌های ارزشمندی همچون عون‌بن‌علی، ائل‌باغی، آرپادره‌سی و عباس‌میرزا، با در نظر داشتن تمام ضرورت‌های رشد و نمو درختان، مورد توجه قرار گرفته و قطعاًدر سال‌های آتی در تلطیف آب‌و‌هوای شهر و افزایش فرصت‌های نشاط اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به برنامه‌های گلکاری در سطح شهر تاکید کرد: در دو سال گذشته، سعی کردیم موضوع گلکاری را از حالت تشریفاتی خارج کرده و در برنامه‌های شهری، رسمیت ببخشیم که برنامه‌های بهاره لاله‌کاری از آن جمله است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار