انتقاد نماینده سابق مجلس از طرح نافرجام سلامت در گفتگو با «بسیج»:
درویش پور گفت: طرح سلامت بیشتر تبلیغاتی شد تا اینکه بتواند در عمل تحول ایجاد کند.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۸۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

حجت الله درویش پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به طرح نا فرجام سلامت گفت: طرح سلامت بیشتر تبلیغاتی شد تا اینکه بتواند در عمل تحول ایجاد کند و متأسفانه آن هزینه هنگفتی که برای این تحول در نظر گرفته شده نسبت به آنچه در عمل مشاهده می کنیم قابل قبول نیست.

وی افزود: متأسفانه خود وزیر هم بیشتر رو به کارهای تبلیغاتی آورده است. سفرهای عموما تبلیغاتی وزیر که معلوم نیست چه انگیزه ای پشت آن است؛ به عنوان مثال آقایان به یک استان یا شهرستانی رفتند و لباس محلی پوشیدند و چهار تا عکس گرفتند و برگشتند و وقتی از مردم پرس و جو کردیم که مسئولین چه کار کردند برای بهبود بهداشت منطقه متوجه شدیم هیچ کاری انجام ندادند. یا به طور نمادین دوتا مریض را در یک روستا دیدند و لباس محلی پوشیدند و چندتا عکس گرفتند و برگشتند و بر همین روال در حوزه های مختلف هم تحول و کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به دریافتی های غیرمتعارف پزشکان گفت: من تعجب می کنم که چرا رسانه ها به حقوق نجومی پزشکان نمی پردازند و برخی ها به حقوق بعضی ها گیر می دهند اما از برخی دیگر غافل هستند.

درویش پور تصریح کرد: باید بررسی شود که خیلی از این پزشکان که با امکانات این مملکت تحصیل کرده اند و به صرف اینکه متخصص هستند؛ چرا دریافتی های فوق نجومی دارند؟ اکنون تعادلی در این دریافتی ها نیست و این تبعیض حتی در بین خود پرسنل وزارت بهداشت از پرستار گرفته تا سایر خدمه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم همه شعارهای اعلام شده که زیرمیزی حذف شده است اما وضعیت و درآمدهای کلان ادامه دارد و در کنار این افراد کسانی در کادر پزشکی هستند که حسرت این حقوق های کلان را می خورند.

ارسال نظرات