نمایندگان پارلمان عراق مطرح کردند
نمایندگان پارلمان عراق با بیان اینکه کمک‌های فوری ایران به عراق از آغاز حمله داعش، مانع سقوط بغداد شدگفت: هنگامی که داعش وارد خاک عراق شد و بغداد در معرض سقوط بود ایران نخستین کشوری بود که بی قید و شرط به کمک ما شتافت.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۹۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، اظهارات «اسامه نجیفی»، رئیس ائتلاف متحدون عراق و رئیس سابق پارلمان این کشور در مخالفت با مشارکت ایران در آزادسازی موصل با موجی از خشم محافل سیاسی و ملی عراق همراه شد که این اظهارات را در راستای تلاش برخی چهره‌های احزاب سیاسی برای فرافکنی از اتهام حمایت از داعش توصیف و تاکید کردند که این شخصیت‌ها تنها در گفتار و نه در عمل، خود را نماینده مردم در استان های نینوا، الانبار و صلاح الدین می‌خوانند.

نجیفی که به همراه برادرش اثیل، از جمله متهمان سقوط موصل معرفی می‌شود، در اظهاراتی گفته بود: «ما ملاحظاتی علیه نقش ایران و مستشاران آن در عراق داریم چون ایرانی‌ها اگر به موصل رسیدند در آنجا ساکن می‌شوند» با وجود اینکه او از نقش دیگر کشورها و از جمله ترکیه که زیاده خواهی‌های دیرینه آن در شهر موصل بر هیچ کس پنهان نیست استقبال می‌کنند.

«اسکندر وتوت»، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: همه می‌دانند که برخی شخصیت‌هایی که به کینه توزی علیه عراق مشهور هستند به هر وسیله‌ای به دنبال توطئه‌چینی علیه وحدت عراق هستند که امثال سلمان الجمیلی، وزیر برنامه‌ریزی عراق و اسامه و اثیل نجیفی و مسعود بارزانی را شامل می‌شوند.

وی افزود: این سیاستمداران داعشی به اشکال مختلف با بیگانگان در ارتباط هستند و به تحریک آنها، این چنین اظهاراتی را به زبان می‌آورند.

«سلیم شوقی» ، نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق نیز اظهار داشت: نجیفی از جمله محکومین در قضیه سقوط موصل است و ما در پارلمان عراق در قضیه سقوط موصل و بخصوص کمیته امنیت و دفاع نام او را در جمله اسامی متهمان این پرونده آورده‌ایم، چون وی و برادرش از جمله بانیان اصلی سقوط موصل هستند.

وی افزود: هنگامی که تروریسم داعشی در دهم ژوئن 2014 وارد خاک عراق شده و بغداد در معرض سقوط بود، ایران اولین کشوری بود که بی قید و شرط به کمک عراق شتافت و  از آنجایی که عتبات عالیات عراق نیز مستقیما از سوی داعش تهدید شده بود اگر فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان نبود امروز دولت بغداد دولتی در تبعید بود و عراق با فجایع و مصیبت‌هایی روبرو شده بود که تاریخ به خود ندیده باشد.

نماینده عراقی اظهار داشت: مناطق غرب عراق در نتیجه سیاست‌های اشتباه سیاستمداران داعشی که اقدام به برپایی تحصن‌ها و اعتراضات ضد دولتی کردند گروه‌های تروریستی را به این مناطق کشاندند بنابراین غرب عراق گرفتار چنین افرادی شده که سرنوشت این مناطق و کشورشان را به بازی گرفته و با ارتکاب اشتباهات بزرگ کشور را به نابودی کشاندند.

وی افزود: علیه اسامه یا اثیل النجیفی علامت سوال‌های زیادی مطرح است وهیچ کسی نمی‌تواند به ایران به دلیل کمک به عراق برای مبارزه با تروریسم و شکستن کمر تروریسم جسارتی کند چرا که برای همگان روشن شده که ایران قولا و عملا با عراق بوده اما دیگران حرف زیاد می‌زنند اما در عمل علیه این کشور توطئه می‌کنند.


ارسال نظرات