پاداش پایان خدمت کارکنان دولت از امسال در بودجه استانی پیش بینی نشده و بازنشستگان اداری باید منتظر ابلاغ پاداش خود از محل متمرکز کشوری باشند.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۳۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به عدم تخصیص سهم دستگاههای ملی در برخی از پروژه های عمرانی گفت: در اجرای برخی از پروژه های عمرانی مقرر شده که بخشی از اعتبارات از سوی استان و بخش دیگر از سوی دستگاه ملی تامین شود که متاسفانه دستگاه ملی تنها در سال اول به تعهد خود عمل نموده و در سنوات بعدی خُلف وعده می نماید.

مهندس انصاری افزود: از این پس تعهدات و تخصیص اعتبارات در این نوع تفاهم نامه ها از سوی استان منوط به تحقق تعهدات دستگاه ملی خواهد بود و مبادله موافقت نامه ها و تخصیص استانی پس از تحقق تعهدات ملی انجام خواهد شد.

وی در ادامه به برخی نکات موجود در ابلاغیه ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 95 اشاره نمود و اظهار داشت: بر اساس ماده 31 این ابلاغیه، تمامی پرداختهای حقوق و دستمزد در مجامع و شوراها باید پس از تصویب شورای حقوق و دستمزد کشور انجام پذیرد و مصوبات این مراکز بدون تایید شورای حقوق و دستمزد کشور فاقد اعتبار اجرایی می باشد و مدیران این مجامع باید نسبت به اخذ مصوبه شورا از هم اکنون اقدام نمایند.

مقام عالی استان به بند دیگری از این ضوابط که پرداخت هزینه همایش های ملی از محل بودجه استانها را ممنوع نموده است اشاره نمود و تصریح کرد: هر نوع پرداخت هزینه برای ورزش های قهرمانی، ملی و حرفه ای نیز از محل بودجه استان ممنوع شده و بودجه استانی تنها به ورزش استانی اختصاص می یابد.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که طبق بند 5 ابلاغیه، استان از محل اعتبارات عمرانی خود هیچ تعهدی برای پروژه های ملی نخواهد داشت و تنها برای اجرای طرح های استانی کمک می کند، اظهار داشت: پاداش پایان خدمت کارکنان دولت نیز از امسال در بودجه استانی پیش بینی نشده و بازنشستگان اداری باید منتظر ابلاغ پاداش خود از محل متمرکز کشوری باشند.

وی در ادامه از توزیع و ابلاغ اعتبارات دستگاهها بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط جدید ظرف دو هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: زین پس مسائل مربوط به بودجه جاری دستگاههای استان در معاونت هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است پس از تفکیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی از استانداری ها، ساختار استانداری ها به گونه ای تغییر نمود که یکی از معاونتهای استاندار حذف شده و تنها سه معاونت با عناوین "هماهنگی امور عمرانی"، "سیاسی-امنیتی و اجتماعی" و "هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع" فعالیت خواهند داشت.

همچنین با حکم وزیر کشور دکتر رحیم عصفوری بعنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان منصوب و با حکم دکتر نوبخت مهندس حمید نباتچیان بعنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تعیین شدند.

ارسال نظرات