سپاه قدس گیلان:

زنان محجبه سنگربانان ارزش های اسلامی در برابر وضع جاهلیت غرب هستند

سپاه قدس گیلان با صدور بیانیه ای بمناسبت روز عفاف و حجاب آورده است: زنان با حجاب و با عفت امروز به عنوان سنگربانان ارزش های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب بوده و با پاسداری از حریم حجاب به عنوان دژ امنیت زن و پیشتاز در میادین علم، فرهنگ و سیاست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت می کنند.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۸۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، روابط عمومی سپاه قدس گیلان در بیانیه ای بمناسبت سالروز عفاف و حجاب آورده است: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می تواند یکی از پایه های تحقق فرهنگ پوشش اسلامی باشد و به آن عمق و معنی بخشد حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است، در اسلام پوشش زن نه برای تخفیف، بلکه برای اعتلای شخصیت اوست و برای آنکه زن در برابر مرد نامحرم خود را حقیر و ذلیل نبیند تکبر را برای او جایز دانسته است.

این بیانیه تصریح می دارد: بدون شک یکی از ضروریات دین اسلام، لزوم پوشش زن در برابر مردان بیگانه است، و با توجه به دلایل محکمی که وجود دارد، جای تردیدی باقی نمی ماند که حجاب اسلامی هدیه ی الهی در پاسخ به ندای درونی و فطری زنان است و از افراط و تفریط های که در مکاتب قدیم و جدید بوده یا هست برکنار می باشد این لطف الهی نه تنها باعث محدودیت و دور ماندگی زن از جامعه نمی شود بلکه شرطی برای حضور و معنویت او در اجتماع است امروزه در جهان توجه به زنان از ضروریات امر توسعه به شمار می آید اما نظریه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی غرب به تحقیر هر چه بیشتر زن کمک کرده و در پس شعارهای سراب گونه آنها حقیقت منظورشان هویدا گشته است.

این بیانیه می افزاید: دشمنان اسلام با برنامه ریزی سعی در بی اهمیت جلوه دادن ارزش های دینی با موضوعاتی چون حجاب هراسی، منع حجاب، با ترویج مظاهر بی عفتی، بی بند و باری و بد حجابی در داخل و کم رنگ نمودن نماد فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی، به هنجار شکنی در جامعه اسلامی می پردازند. لذا یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به نکات مطرح در گزاره های دهشت بار، مدنظر شبکه های ماهواره ای و غربی است که غایت آن باعث از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان است.

در این بیانیه آمده است: بدون تردید در عصر ما که بعضی نام آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی گذارده اند و افراد غرب زده، بی بند باری زنان را جزئی از آزادی او می دانند سخن از حجاب گفتن ناخوشایند و گاه افسانه ای است متعلق به زمان های گذشته در حالی که عفاف و حجاب در عصر مدرن صرفاً یک نوع پوشش نبوده بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است. فرهنگی که برای تحقق مصالح مبتنی بر اخلاق و منفعت در جهان کنونی به آن نیازمندیم. فرهنگی که انسان را از بند نفس می رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادهای نوع بشر برای رسیدن به حقیقت انسانیت به معنای خلیفه الهی رهنمون می کند.

این بیانیه خاطرنشان می دارد: از این رو زنان با حجاب و با عفت امروز به عنوان سنگربانان ارزش های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب بوده و با پاسداری از حریم حجاب به عنوان دژ امنیت زن و پیشتاز در میادین علم و فرهنگ و سیاست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت کرده و دغدغه ی رهبر فرزانه انقلاب را دغدغه ی همه مردم مؤمن و ولایت مدارایران اسلامی دانسته و تحقق بی چون و چرای عفاف و حجاب را مطالبه و همانند گوهری گرانبها از آن پاسداری، و بشریت را به بازگشت به خویشتن خویش و کرامت انسان «و لقد کرمنا بنی آدم» یادآور می شوند و برای رسیدن به کمال انسانی و دستیابی به معرفت الله که رضای خدا در آن است. در جهت شناساندن عمق و محتوی حجاب و عفاف برنامه ریزی و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب جلوگیری می نمایند و بی عفتی و بد حجابی را از گناهان و مایه ی آلودگی و ناپاکی جامعه می دانند . لذا خواسته همه پاسداران مطیع ولایت و بسیجیان بی مدعا از مسئولین قضایی و اجرایی کشور، جدی گرفتن توصیه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای عزیز(مد ظله العالی) در مسیر برخورد با مسائل ضد فرهنگی است. امروز دیگر هیچ بهانه ای برای غفلت از حکم رهبر معظم انقلاب در این زمینه وجود ندارد، و بدون تردید درنگ امروز مسئولان، فردای اسارت باری را برای جامعه اسلامی ما به دنبال خواهد داشت.

در این بیانیه اضافه شده است: ورود همه جانبه دستگاه قضایی در برخورد قانونی با مفسدان و مروجان منکرات و بی حجابی در اجرای طرح ملی عفاف و حجاب در انجام وظایف قانونی خود، خواسته همه ولایت مداران بوده که هستی خود و عزیزانشان را به امید تحقق احکام الهی در جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده اند، و جز به حاکمیت ارزش های اسلامی نمی اندیشند.به امید روزی که زن و مرد بد حجاب در جامعه اسلامی ما امنیت روانی سایرین را تهدید نکند و مؤمنین بدون مزاحمت در راه پیشرفت مملکت اسلامی قدم بردارند تا شاهد پیشرفت های علمی و تخصصی مضاعف در کسب جامعه سالم و ایده آل باشیم.

سپاه قدس گیلان در پایان این بیانیه آورده است: از همه سازمان ها و نهادها و مدیران رسانه ها خصوصاً رسانه ملی که به نوعی متولی امور فرهنگی بویژه مسائل و امورات مرتبط با عفاف و حجاب می باشند انتظآرمی رود بدون اتلاف وقت به ساماندهی حجاب و تشریح علمی مفاسد و پی آمد های فاجعه بار گسترش منکرات در سطح جامعه اهتمام ورزیده و جامعه را به سوی رعایت احکام و ارزش های اخلاقی و دینی به ویژه در حوزه پوشش، تشویق و ترغیب نمایند.

 

 

ارسال نظرات