خبرهای داغ:
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

سازمان تامین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمت در حوزه درمان کشور است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمت در حوزه درمان کشور است و این سازمان برخلاف دوره هشت ساله که به مرکز نمایش مدیریت های متفاوت تبدیل شده بود و هر سال یک مدیر داشت، در سه سال گذشته بصورت مطلوب و با آرامش مدیریت شده است.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اعتصام پور در نشست خبری خود که به مناسبت هفته تامین اجتماعی(19 تا 25 تیرماه ) برگزار شد، افزود: از رأس تا ذیل هرم سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید، انسان های پاکدستی هستند.
وی گفت: پزشکان متخصص شاغل در سازمان تامین اجتماعی برای خدمت بیشتر به مردم از پزشکان عمومی آزاد هم حقوق کمتری دریافت می کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در سال های گذشته در حوزه تامین اجتماعی و درمان در کشور تحول ایجاد شده است، ادامه داد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با حدود چهار هزار 400 مرکز درمانی قرارداد دارد.
وی گفت: این سازمان دومین تولیدکننده درمان در کشور است و حدود 80 بیمارستان را تحت پوشش دارد.
اعتصام پور با اعلام اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان 26 پلی کلینیک و درمانگاه دارد که همه آنها تجهیز و بازسازی شده است، تاکید کرد: بدلیل انباشت مشکلات و مسئولیت های جدید واگذار شده به تامین اجتماعی، این سازمان برای ساخت مراکز جدید با کمبود نقدینگی و مشکل مواجه است.
وی اضافه کرد: بیشترین بار طرح تحول نظام سلامت و تمام پرداختی های بازنشستگان و مستمری بگیران بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.
اعتصام پور از تجهیز 25 پلی کلینیک و سه بیمارستان استان اصفهان به فیبر نوری خبر داد و گفت: از این طریق اورژانس ها، ریکاوری های اتاق عمل و درمانگاه های تامین اجتماعی استان را بصورت زنده رصد می کنیم.
وی گفت:دو بخش بیمارستان شریعتی بازسازی کامل شده و بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب که از مطالبات دیرینه جامعه کارگری استان است نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان با اشاره به وجود بیش از سه میلیون جمعیت بیمه شده در استان گفت:بیش از ٦٠ درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس استان اصفهان در دوره های گذشته به توسعه این استان توجه چندانی نداشتند که امیدواریم نمایندگان مجلس دهم با همدلی و صمیمیت برای عقب ماندگی تاریخی توسعه اصفهان تلاش کنند.
به گفته ی اعتصام پور و بر اساس گزارش کارشناسان، توسعه اصفهان با مشکل جدی مواجه شده و اگر مشکل آب و هوای استان حل نشود، تا چند دهه آینده اصفهان از سکنه خالی خواهد شد.
وی با اشاره به اهداف کلینیک سیار تخصصی گفت: در اجرای طرح کلینیک سیار هر جا ضرورت ایجاب کند با اعزام گروه های پزشکی و با استفاده از پزشک متخصص مقیم، مشکلات درمانی مردم را برطرف خواهیم کرد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان خاطرنشان کرد: پنج متخصص با مراجعه به شهرستان های مختلف استان به بیمارانی که ارجاع شدند سرویس ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز ما در زمینه آموزشی و پژوهشی است، افزود: با همکاری دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران مرکز پژوهشکده رفاه و سلامت تامین اجتماعی راه اندازی شد.
وی اظهارکرد: اولین گام این پژوهشکده، پژوهش در حوزه دیابت و دومین گام در زمینه بیماری های روان تنی است.
اعتصام پور با بیان اینکه در گذشته بیشترین نارضایتی بیماران در مورد کمبود دستگاه سونوگرافی بود، افزود:در حال حاضر چهار دستگاه سونوگرافی در بیمارستان شریعتی اصفهان فعال است.
وی با بیان اینکه هر روز به بیماران در بیمارستان های تامین اجتماعی استان آموزش داده می شود، گفت: بیمارستان شریعتی در حوزه آموزش به بیماران جزو پنج بیمارستان نمونه آموزش دهنده به بیمار در کشور شناخته شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بخش" ان آی سی یو نوزادان" در بیمارستان های غرضی و شریعتی توسعه پیدا خواهد کرد، گفت: در کل استان اصفهان در زمینه تخت های ICU با کمبود و مشکل مواجه هستیم .
وی با بیان اینکه درمانگاه های تامین اجتماعی استان به درمانگاه های بیماران مزمن تبدیل شده است، افزود: این اقدام در کشور کم نظیر است.
اعتصام پور گفت: تاکنون 40 هزار پرونده دیابتی در استان اصفهان تجمیع شده است که افتخاری برای استان محسوب می شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار