حکاکی تصاویر بانوان متوفی در سنگ مزار آنان، یکی از مشکلات فرهنگی جدید در این شهرستان است که باید دستگاههای فرهنگی و اجرایی نسبت به توقف این حرکت ناشایست فرهنگی اقدام نمایند.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۱۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، عزیزاله عابدی در بازدید از مسیر راهپیمایی عفاف و حجاب که به مناسبت هفته حجاب در این شهرستان برگزار می شود اظهار داشت: ترویج فرهنگ حجاب باید در کشور، در اولویت قرار داده شود و رعایت این مسئله توسط بانوان، سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: اهمیت دادن به مسائل دینی و حفظ حجاب می تواند جامعه را به سمت اخلاق اسلامی سوق دهد و از این طریق می توان ضمن اینکه آرامش را در جامعه نهادینه کرد، تاثیرات معنوی آن نیز در جامعه گسترش می یابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال افزود: حفظ حجاب، مانع نشر ولنگاری های فرهنگی در جامعه می شود و هر بانوی ایرانی با حفظ حجاب خود می تواند به افسران جنگ نرم در کشور تبدیل شود و این جنگ نرم که توسط غرب و رژیم صهیونیستی برای به دام انداختن جوانان کشورمان طراحی کرده است را با شکست مواجه سازد.

عابدی بیان داشت: عدم آگاهی خانواده ها از آسیب های بدحجابی باعث می شود که استحکام خانواده ها سست شود و باید والدین در موضوع حجاب و اهمیت دادن به آن را مورد توجه قرار بدهند و فرزندان خود را با روش تربیت صحیح اسلامی، و الگوهای حجاب و عفاف آشنا سازند.

وی ادامه داد: حجاب از نظر شرعی برای بانوان واجب است و در سوره های نور و احزاب به اهمیت حجاب و واجب بودن آن اشاره شده است و حفظ عفاف و حجاب توسط بانوان ایرانی، سبب پاسداری از خون شهدا بوده و از این منظر بانوان با قرار گرفتن در مسیر ایمان، می توانند در مسیر رشد و توسعه اهداف اسلامی گام مهمی را بردارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال بیان داشت: رعایت حجاب برای بانوان محدودیت ایجاد نمی کند بلکه به آنان در جامعه مصونیت می بخشد و از این طریق می توان جامعه ایی عاری از فساد داشت و نباید مسئولان فرهنگی اجازه بدهند بحث عفاف و حجاب در جامعه تحریف شود و اگر این اتفاق بیافتد بدون شک جامعه در آرامش روانی به سر نخواهد برد.

عابدی با گله مندی از دستگاههای فرهنگی نسبت به عدم پیشگیری از حک تصاویر بانوان متوفی در سنگ مزار گفت: حکاکی تصاویر بانوان متوفی در سنگ مزار آنان، یکی از مشکلات فرهنگی جدید در این شهرستان است که باید دستگاههای فرهنگی و اجرایی نسبت به توقف این حرکت ناشایست فرهنگی اقدام نمایند و رواج یافتن این موضوع سبب ولنگاری فرهنگی شده و این نوع حرکت های ناشایست موجب از بین بردن عفت و حیا را به دنبال دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال اظهار داشت: فرهنگ سازی محیطی حجاب و عفاف توسط دستگاههای ذیربط در سطح شهر خلخال ضروری است و باید در این زمینه کارشناسان و دست اندرکاران فرهنگی، با طراحی نمادهای تاثیرگزار بتوانند در نوع پوشش و حفظ وضعیت ظاهری جوانان نقش داشته باشند و این مسئله ضمن آگاهی دادن به شهروندان، صیانت از حقوق شهروندی و در نهایت امنیت اخلاقی در جامعه و محیط شهری را به دنبال دارد.

راهپیمایی حجاب و عفاف از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 21 تیرماه، با حضور بانوان و مسئولین و دستگاههای فرهنگی از میدان معلم خلخال آغاز و از مسیر خیابان حضرت امام خمینی (ره)، میدان آزادی، میدان جانبازان، بلوار 17 شهریور و در نهایت با برگزاری ویژه برنامه های هفته حجاب در مصلای این شهر پایان خواهد یافت.

خبرنگار: جهانگیر نیکخواه

ارسال نظرات