برنامه های متنوعی در این هفته اجرا خواهد شد تا ارزش و منزلت زن و نیز حجاب را در اسلام و کشورمان ترویج دهیم.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۳۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار عبدی، فرمانده سپاه ناحیه اردبیل در حاشیه مراسم افتتاح بوستان نشاط و تعالی واقع در مجتمع تفریحی شورابیل در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: در سال 1307 قانون کشف حجاب توسط مجلس شورای ملی وقت تصویب می شود که به دنبال آن مردم مراجع و علما به آن اعتراض می کنند. در سال 1314 این مصوبه مورد توجه ویژه رضاخان قلدر قرار گرفته و در پی اجرای آن بر می آید و با سفر به مشهد و حضور در دانشکده ای اقدام به کشف حجاب بانوان می کند.

علمای مشهد و قم به پا خواسته و نسبت به این بی دینی اعتراض می کنند.طبق روایت تاریخ اعتراضات با محوریت حاج سید یونس اردبیلی از خطه اردبیل و از منزل به محلات و شهر و در نهایت به مسجد گوهر شاد کشیده می شود که در این حین رضاخان دیکتاتور آن را بر نمی تابد و دستور به توپ بستن ازدحام جماعت کرده و نزدیک به 2000 معترض را در حرم امام رضا(ع) به خاک و خون می کشد.


بنابراین باید یاد و خاطره و غیرت این شهدای عفاف و حجاب زنده و گرامی داشته شود به همین مناسبت و در گرامیداشت این ایام روز 21 تیرماه همایش بزرگ مدافعان حریم خانواده با موضوع پایبندی به حفظ حجاب و عفاف از سوی بانوان برگزار خواهد شد تا دین خود را به این شهدا ادا کنند.


وی افزود: برنامه های متنوعی در این هفته اجرا خواهد شد تا ارزش و منزلت زن و نیز حجاب را در اسلام و کشورمان ترویج دهیم.


عبدی به یکی از بحران های امروزی اشاره داشت و گفت: در دنیای امروز زن یک کالای ارزان و ابزارهای سوء استفاده و سیاسی قرار گرفته است و از این طریق عفت و بنیان خانواده را تخریب می کنند .


عبدی گفت: از عموم مردم اردبیل که به پایتخت حسینیت و دارلارشاد شهره یافته دعوت می شود با حضور در این همایش روز دوشنبه تصویری زیبا از عفت و حجاب و چادر به نمایش بگذارند.


فرمانده بسیج شهرستان اردبیل در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه عملکرد متولیان فرهنگی و همراهی با برنامه های فرهنگی بسیج گفت: برنامه های فرهنگی از جمله همایش هفته حجاب و عفاف مخصوص سپاه و بسیج نبوده و جلسات استانی با مشارکت دستگاه ها برگزار شده و همه پای کار هستند. در قبال مسائل فرهنگی همه مسئولیت خطیر مقابله با جنگ نرم بوده و اردبیل که به شهر حسینی، پایتخت تشیع و دارالارشاد شهرت دارد نه تنها نباید از بی حجابی تاثیر بردارد بلکه برعکس باید این فرهنگ را ترویج و در آن الگو باشد.

ارسال نظرات