عضو شورای شهر خرم آباد گفت: احداث پارک محله ای در منطقه جهانگیرآباد خرم آباد پیگیری می شود
کد خبر: ۸۷۰۸۸۳۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، علی جهان آرا در جلسه علنی شورای شهر خرم آباد در خصوص اقدام اهالی جهانگیر آبادکه در زمین متعلق به مرکز آموزشی و فرهنگی سما به کاشت درخت مبادرت ورزیده اند، گفت: اهالی جهانگیر آباد با توجه به اینکه سرانه فضای سبز در این محله پایین است اقدام به درختکاری در زمین مورد نظر کرده اند.

وی با بیان اینکه برگ واگذاری زمین واگذار شده به مرکز آموزشی و فرهنگی سما خرم آباد در منطقه جهانگیرآباد متعلق به اداره کل راه و شهرسازی است و قرار است که این مرکزدر منطقه جهانگیرآباد مدرسه احداث کند، افزود: مرکز آموزشی و فرهنگی سما خرم آباد سند این زمین در اختیار دارد و بر اساس این سند نیز شهرداری منطقه یک اقدام به صدور پروانه ساخت کرده است.

جهان آرا تصریح کرد: اگر خواست مردم این است که در زمین مورد نظر فضای سبز ایجاد شود بالاخره شورای شهر و شهرداری باید به خواست مردم احترام بگذارد و تمام توجهات و برنامه های خود را در جهت منافع مردم به کار بگیرد به همین دلیل ضرورت دارد که اعضای شورای شهر و هیئت رئیسه شورا، اول با مسئولان سما رایزنی کنند و اگر قصد مصالحه داشتند بعدا از اراضی که وجود دارد در عوض این زمین به آنها واگذار شود.

وی افزود: از استاندار و اداره کل راه و شهرسازی و مسئولان سما انتظار داریم که به خواسته مردم احترام بگذارند و نسبت به ایجاد فضای سبز در زمین مورد نظر اقدام کنند؛ اگرچه ممکن است این کار با توجه به اینکه نیازاست برخی از تصمیم گیریها در خارج از استان صورت بگیرد چند سالی به طول بینجامد.

جهان آرا در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری در بحث نامگذاری پل ها گفت: با وجود چهره ها و مفاخر ملی، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و شعرای به نام و مفاخر استانی قطعا اولویت نامگذاری پل ها و معابر در خرم آباد با این نام ها است.

وی با تاکید بر اینکه مخالف صرفا ملی گرایی در نامگذاری پل ها هستیم چون این نام ها قرار است در اذهان بماند، اظهار داشت: نامگذاری ها باید به گونه ای باشند که جمیع فضائل ملی و مذهبی را با خود داشته باشد و نه اینکه صرفا نام ملی باشند.

جهان آرا با اشاره به اینکه در بحث پیشنهاد نامگذاری پل کرگانه به نام مازیار شهرداری حتی به خود اجازه نداده است که مازیار را شناسایی کند که آیا یک شهید انقلابی است و یا یک سردار طبرستانی، تصریح کرد: باید بپذیریم که یک جامعه اسلامی هستیم وملیت ما با اسلام عجین شده است؛ از این رو در بحث نامگذاری ها صرفا نباید به ملیت تاکید کنیم.

عضو شورای شهر خرم آباد گفت: با توجه به اینکه چهره های ملی و مذهبی فراوانی داریم که چهره های جهانی نیز هستند؛ اگر از این نام ها استفاده نکنیم به آنها جفا کرده ایم.

جهان آرا از شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم به عنوان چهره های ملی و مذهبی نام برد و افزود: باید نام کسانی را در جامعه برجسته کنیم که از یک سو نام آنها موجب انتشار فضائل معنوی در جامعه اسلامی ما شود و ازسوی دیگر به عنوان الگو برای جوانان معرفی شوند.

لازم به ذکر است، عدم موافقت با نامگذاری پل کرگانه به نام مازیار و ارجاع این پیشنهاد به کمیسیون فرهنگی جهت بررسی بیشتر، موافقتبا فروش هشت قطعه زمین برای پرداخت بدهی های شهرداری خرم آباد و همچنین ارجاع پیشنهاد شهرداری خرم آباد جهت واگذاری 12 هکتار از اراضی مجاور پارک صخره ای برای ایجاد مسیر دسترسی به کمیسیون ماده 5 ازمصوبات این جلسه بود.


ارسال نظرات