رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: باید زیرساخت‌های مورد نیاز در آذربایجان غربی فراهم شود تا استقبال بهتری از کاروا‌ن‌های راهیان نور به عمل آید.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۶۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
 به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  سرهنگ پاسدار حسنعلی چراغی در جلسه هماهنگی برنامه‌های کاروان راهیان نور شمال غرب کشور که در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی با حضور فرمانداران، فرمانده‌های سپاه شهرستان‌های استان، معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار و مدیران کل دستگا‌ه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: باید دستگاه‌های اجرایی مختلف زیرساخت‌های مورد نیاز را در همه ابعاد فراهم کنند تا اینکه استقبال بهتری از کاروان‌های راهیان نور در استان به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سنوات گذشته آذربایجان غربی میزبان زائران مناطق عملیاتی در هشت سال دفاع مقدس خواهد بود، یادآوری کرد: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته سازمان‌ها و نهادهای مختلف همکاری نزدیک و منسجمی را با این مجموعه داشته‌اند ولی می‌طلبد که این سری همکاری‌ها و تعامل‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند و سطح مشارکت‌ها بالا رود.
این مسؤول با اشاره به اینکه برای فراهم کردن بسترهای مورد نیاز برای برگزاری باشکوه آئین‌های مرتبط با کاروان‌های راهیان نور وظایف برای دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آموزش و پرورش استان، شهرداری، منطقه آزاد ماکو، فرمانداری‌ها و ... تعیین و ابلاغ شده است برای انجام گرفتن همه برنامه‌های تعریف شده با مشارکت مدیران کل سازمان‌ها ابراز امیدواری کرد.
رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی احداث یادمان شهداء در مناطق مختلف استان، تجهیز و تکمیل امکانات اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌ها، توسعه و سازماندهی مراکز اقامتی زائران در شهرستان‌های مشخصی از استان و ... را امورات لازم و ضروری برای انجام پذیرفتن برشمرد و گفت: این امور به سازمان‌ها ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در ابعاد فرهنگی موضوع وارد عرصه فعالیت شوند، اضافه کرد: در صورت همراهی این سازمان‌ها همچنین با مشارکت صدا و سیمای آذربایجان غربی می‌توان از لحاظ فرهنگی و معنوی نیز محیط مناسبی را در مناطق عملیاتی استان خلق کرد.
چراغی ضمن تقدیر و تشکر از سازمان صدا و سیمای آذربایجان غربی به خاطر فعالیت‌های خبری، تولید فیلم مستند و پوشش گسترده این حرکت فرهنگی و تربیتی در استان قدردانی کرده و برای ورود این سازمان به این عرصه برای تولید آثار و گزارش‌های تصویری ارزشمند از این برنامه‌ها در تابستان سال جاری ابراز امیدواری کرد و گفت: در این صورت نقشه راهی برای سال‌های آینده نیز ترسیم می‌شود.
رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی نقش و فعالیت فرماندهی انتظامی استان را در همه ابعاد از حیث برقراری امنیت و هم بابت در نظر گرفتن طرح ترافیکی ارزشمند دانست و اظهار داشت: در همه فعالیت‌های مربوط به شهدا و زنده نگه داشتن یاد و راه آنها اقشار مختلف مردم، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف به صورت جدی فعالیت می‌کنند.
وی با اظهار اینکه روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی حماسی و باشکوه این روز را پشت‌سر گذاشته‌ایم، از اقشار مختلف مردم و جوانان غیور استان به دلیل حضور در این حرکت ارزشی قدردانی کرد و بیان داشت: پیروزی نهایی به طور قطع با جبهه حق است، چرا که ذات اقدس الهی پشتیبان آنها بوده و انبیای الهی بر مقاومت و پایمردی آنها مهر تائید می‌زنند./م
ارسال نظرات