استاد صالحین بسیج رسانه هرمزگان اظهار کرد: در سیاست، در امور فرهنگی و اقتصادی و همچنین مسئله بسیار مهم و حساس مثل رسانه انصافا باید اخلاق در آن لحاظ شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۶۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش بسیج رسانه از هرمزگان، حجت السلام و المسلمین بهزاد پودات، استاد صالحین بسیج رسانه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری رفتار نیوز گفت: اخلاق دامنه وسیع و گسترده ای دارد، اگر  زیربنای همه کارها اخلاق نباشد با مشکل مواجه میشویم.

 

وی افزود: در سیاست، در امور فرهنگی و اقتصادی و همچنین مسئله بسیار مهم و حساس مثل رسانه انصافا باید اخلاق در آن لحاظ شود. خدای متعال در قرآن کریم به پیغمبر که نزدیک بود یکی از اصحابش او را به اشتباه بیندازد تذکر می دهد و می فرمایند : اگر فرد فاسقی به شما خبری آورد تفحص و جست و جو کنید که مبادا به اشتباه بیفتید.

 

استاد صالحین بسیج رسانه هرمزگان بیان کرد: ما باید به هر وسیله ای متوسل نباشیم هیچ وقت هدف وسیله را توجیح نمی کند مثلا اگر برای نظام هم می خواهیم کاری مفید انجام دهیم نباید به هر وسیله ای چنگ بزنیم.

 

حجت السلام و المسلمین پودات گفت: در زمان پیامبر گرامی اسلام ابراهیم فرزند پیامبر از دنیا رفت در همان روز خورشید گرفت و مردم شایعه پر کردن که به علت مرگ ابراهیم است، اما پیامبر گرامی اسلام با اینکه می توانست از این اتفاق پیش آمده سوء استفاده کند، اما این کار را انجام نداد چون آینده گان و علم؛ پرده از بسیاری حقایق بر می داشت و معلوم می شد که خصوف و کسوف علل طبیعی دارد و پایبند تولد و مرگ کسی نیست. این یعنی همان اخلاق نبوی که پیامبر برای رسیدن به هدفش به هر وسیله ای متوسل نمی شد. اما پیامبر با این خرافات مقابله و مبارزه کرد.

 

استاد صالحین بسیج رسانه هرمزگان  یاد آور شد: الان هم وضع به همین صورت است حضرت امام (ره) می توانست در بسیاری از موارد از اتفاقاتی که پیش می آید بهره برداری کند مثلا برای نمونه اوایل انقلاب و در آستانه قیام امام از سال ۴۲ به آن طرف مردم بخاطر علاقه ای که به امام داشته اند شایعه پرکردن که عکس امام در ماه افتاده و خیلی ها شب ها به آسمان زل می زدند.

 

حجت السلام و المسلمین پودات خاطرنشان کرد: اموری از این دست باعث نمی شد که امام اخلاق را زیر پا بگذارد و از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده کند حتی در قضایای مهمی مثل سینما رکس آبادان امام اجازه نداد فیلم مستهجنی که نسبت به شخصیت های اول نظام پهلوی بود پخش شود.

 

 

انتهای پیام/ م پ ح

ارسال نظرات