در این باب وظیفه‌ مشاوران و کارگزاران حوزه‌ فرهنگی بیشتر است چرا که آنها با ارائه‌ مشاوره‌های مناسب باید زمینه‌های لازم توانمندی را در بین افراد خانواده ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۷۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز زلالی مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی استان اردبیل درحاشیه نشست تخصصی حوزه فرهنگی و آموزش خانواده در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل، تصریح کرد: هر فعالیتی که در زمره‌ خدمت‌رسانی به اقشار محروم صورت می‌گیرد، باید پیوست‌های فرهنگی داشته باشد تا موجبات توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم آورد.

وی گفت: دقت در هدایت صحیح خانواده‌ها به سوی توانمندی نباید از دید کارگزاران فرهنگی و مشاوران به دور باشد که در این راستا باید نهایت سعی و تلاش را به انجام رساند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات و همایش‌‌های آموزشی برای مددجویان مفید است، تصریح کرد: لازم است همکاران فرهنگی به صورت عملی وارد شده و مباحث مطرح شده در چنین جلساتی را به بهترین نحوه ممکن به منصه‌ ظهور بگذارند.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی استان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد مشاوره و راهنمایی تأثیر بسزایی را در ارتقاء سطح زندگی خانواده‌ها از نظر دینی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال داشته است، گفت: هدایت خانواده‌ها به سمت و سوی رستگاری بزرگترین مسئولیت همکاران حوزه‌ فرهنگی است.

زلالی با بیان اینکه همگی باید کمک کنیم تا اقشار آسیب‌پذیر به خودکفایی برسند، افزود: در این باب وظیفه‌ مشاوران و کارگزاران حوزه‌ فرهنگی بیشتر است چرا که آنها با ارائه‌ مشاوره‌های مناسب باید زمینه‌های لازم توانمندی را در بین افراد خانواده ایجاد کنند.

وی خواستار همکاری هر چه بیشتر مشاوران با مددکاران و همکاران حوزه‌ خودکفایی شد و بیان کرد: با همیاری یکدیگر می‌توانیم مددجویان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل تعمیق اعتقادات و باورهای دینی در بین مددجویان را یکی از مهمترین فعالیت‌های حوزه‌ فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: احیا و تقویت عزت و کرامت مددجویان، جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان، تلاش برای راهیابی دانشجویان به مقاطع بالاتر تحصیلی و احیا و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی خانواده‌ها جزو برنامه‌های مهم این حوزه محسوب می‌شود.

ارسال نظرات