هدف از برگزاری این جلسات مطرح شدن مشکلات و هم اندیشی برای مرتفع کردن آنها است.
کد خبر: ۸۷۰۸۸۹۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فلسفه برگزاری این جلسات گفت: هدف از برگزاری این جلسات مطرح شدن مشکلات و هم اندیشی برای مرتفع کردن آنها است.

وی با اشاره به راه اندازی طرح پاسخگویی در مسجد ادامه داد: از مدیران دانشگاه خواسته ایم بین نماز ظهر و عصر در مسجد حاضر شده و به سوالات احتمالی همکاران پاسخ دهند.

صادقی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به قدمت، نوبنیاد بودن استان، امکانات و تجهیزات جایگاه مناسبی دارد و برای ارتقای آن برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با مقایسه تعداد طرح های پژوهشی و کتب منتشر شده دانشگاه در سال های 93 و 94 اظهار کرد: در سال 93 تعداد 196 طرح پژوهشی انجام شده بود که این تعداد در سال گذشته به 253 مورد افزایش یافت و تعداد کتاب های منتشر شده در سال 93 از پنج کتاب به 14 کتاب در سال 94 افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در رتبه بندی جایگاه ها، شاخصه های مختلفی وجود دارد که حدود 30 درصد آن مربوط به همکاری های بین المللی است که در این مقوله گام های موثری برداشته ایم.

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه اساتید پدر علمی جامعه هستند، گفت: اساتید نباید تنها وظیفه خود را تدریس درس تخصصی بدانند بلکه باید در بعد تربیتی دانشجویان هم فعال باشند.

وی افزود: استاد اخلاقی، استادی است که در کنار علم تخصصی خودش، به فکر تربیت دانشجویان هم باشند چرا که دانشجویان پیش اساتید امانت هستند.

مدبر با اشاره به راه اندازی مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: این مرکز برای اولین بار در کشور راه اندازی می شود و هم اکنون مراحل خود را طی می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: انتظار ما بر این است که اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی برای ایجاد نقشه تمدن اسلامی در رشته های خودشان با مرکز مطالعات علم و دین همکاری کنند.

ارسال نظرات