عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرانه پرداخت تسهیلات بانکی در کشور هفت میلیون تومان است گفت: وابستگی نظام تامین مالی به بانک ها یکی از ضعف های نظام مالی و بانکی کشور است.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۳۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی آقا محمدی در خبر 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه نظام تامین مالی مهمترین مسئله برای هر فعالیت اقتصادی است افزود : وابستگی این موضوع به بانک ها یکی از ضعف های نظام مالی و بانکی کشور است در حالی که در کشورهای دیگر بازارهای سرمایه بزرگ این کار را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در کشورمان بانک ها به دلیل یکی نبودن مدیریت با بورس رقابت می کنند اضافه کرد : اگر این مسئله رفع نشود نمی توان از نظام بانکی انتظار معجزه داشت .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرانه پرداخت تسهیلات بانکی در کشور هفت میلیون تومان است گفت : بانک ها در پوشش فعالیت های خرد به هیچ وجه عملکرد خوبی ندارند.

آقا محمدی افزود : میزان اعتبارات در تهران بسیار بیشتر از دیگر استان هاست و این مسئله باید حل شود.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از بانکها یک هشتم از سرمایه جذب شده خود را ندارند و این برای آنها مشکل ایجاد کرده است گفت : بانکداری خصوصی انگیزه می خواهد و باید بانکها در بانک مرکزی رده بندی داشته باشند.

این عضو ستاد اقتصاد مقاومتی افزود : یک بانک دولتی با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه همان سپرده را در بانک مرکزی می گذارد که یک بانک خصوصی با 400 میلیارد تومان این سپرده گذاری را انجام می دهد.

آقا محمدی نظام بانکی کشور را معیوب دانست و گفت : این نظام بانکی از ابتدا دولتی شکل گرفته است و اکنون این الگو می خواهد به بخش خصوصی سرایت کند که نتیجه آن ایجاد بانک های دولتی با نام خصوصی خواهد شد.

این عضو ستاد اقتصاد مقاومتی اضافه کرد : اگر به این مسائل توجه نشود بسته جدید اصلاح نظام مالی و بانکی موفق نخواهد بود.


ارسال نظرات