۲۸ مشاور کار هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم شهرستان ابهر را برعهده داشته و به دانش‌آموزان در این امر کمک نموده اند.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۷۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر با اشاره به این که گفت: مرحله پایانی فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از امروز آغاز شده است.

کریم مسگر جماعت با اشاره به این که مرحله پایانی فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از امروز آغاز شده است، افزود: ۲۸ مشاور کار هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم شهرستان ابهر را برعهده داشته و به دانش‌آموزان در این امر کمک نموده اند.

وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش شهرستان ابهر با فراهم نمودن تمهیدات و شرایط لازم و بکار گیری تمام امکانات و استفاده از توان مشاوران شرایط مطلوبی را برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور فراهم کرده است اظهار داشت: امسال سعی شد تا با برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران مدارس و مشاوران آنها را با چگونگی و ضرورت هدایت تحصیلی و توسعه متوازن بین رشته ای آشنا نمود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر با بیان این که از طریق برگزاری کلاس های آموزشی برای اولیا و دانش آموزان تلاش شده است تا آگاهی بخشی لازم به انان ارائه شود افزود: از طریق برگزاری کلاس های آموزشی، اولیا و دانش آموزان توجیه و نسبت به آینده شغلی رشته های تحصیلی آگاهی لازم را به دست آورده اند.

مسگر جماعت با تاکید بر این که باید به سمت انتخاب رشته ای برویم که مبتنی بر انتخاب بازارکار باشد، گفت: امسال ۱۷۸۶ دانش‌آموز پایه نهم شهرستان ابهر در مسیر انتخاب رشته قرار گرفته اند.

وی ۴ مولفه هدایت تحصیلی را «استعداد»، «علاقه مندی به رشته» ، «نیازاستان و کشور» و «امکانات درمنطقه و سطح شهرستان »بیان کرد و افزود: بر اساس اهداف چشم انداز۲۰ ساله و سند تحول بنیادین رویکر آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان به سمت رشته های هنرستانی (فنی و حرفه‌ای و کارو دانش) با در نظر گرفتن آینده شغلی و بازار کار است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر با اشاره به تمایل بیشتر خانواده ها و والدین به رشته تجربی و تراکم موجود در این رشته ، خاطر نشان کرد: اولویت آموزش و پرورش ابهر تغییر نگرش خانواده ها از اصرار به تحصیل در رشته های نظری بخصوص تجربی است زیرا با توجه به تراکم دانش آموزان در این رشته عملا هیچ تضمینی برای اشتغال آنها در آینده وجود ندارد.

مسگر جماعت در پایان با تاکید بر این که خانواده ها سعی کنند در زمینه هدایت تحصیلی به نظر مشاوران توجه کنند گفت: دانش آموزان باید براساس استعداد و علایق، نیاز باز کار و امکانات به سمت رشته های مهارتی بروند تا شانس موفقیت بیشتری برای کسب شغل و در آمد در آینده داشته باشند.

ارسال نظرات