واکنش دبیر کارگروه مد و لباس به پخش مانتوهای با نوشته‌های نامتعارف در گفتگو با «بسیج»:
حمید قبادی گفت: باید با کسانی که بر بدپوشی و بدحجابی و ناهنجاری های اجتماعی اصرار دارند برخورد شود، صیانت از حریم خانواده و اجتماع می طلبد که اقدامات قانونی در این خصوص اعمال شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۶۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به پخش و فروش مانتوهای جلوباز و مانتوهایی با نوشته های لاتین در جامعه با محتوای نامناسب گفت: بخش عمده ای از این موارد بر اساس بررسی های ما در قالب قاچاق و واردات غیر رسمی صورت می گیرد و بعضا هم اگر تولید آنها در داخل باشد به صورت غیر قانونی و غیر رسمی انجام می شود و حتی بعضی از آنها در مراکز غیر رسمی هم توزیع می شود.

وی افزود: در هفته جاری با همکاری اتحادیه پوشاک تهران و همت بخش نظارت آنها و اداره اماکن نیروی انتظامی با تعدادی از واحدهایی که بعضا هم به صورت نا آگاهانه اقدام به عرضه این محصولات می کردند برخورد شد و تعدادی از آنها هم با پلمپ موقت و تعطیلی مواجه شدند.

قبادی ادامه داد: ما متاسفانه با پدیده مذموم قاچاق روبرو هستیم که علاوه بر ضربات اقتصادی مشکلات و ضربه های فرهنگی برای ما ایجاد کرده و ما مورد هجمه فرهنگی مد ولباس هم قرار گرفته ایم.

دبیر کارگروه مد ولباس کشور تصریح کرد: آموزش های لازم و اطلاع رسانی ها باید از سوی تشکل های صنفی به نهاد ها و اعضا داده شود، کارگروه مد و لباس به عنوان سیاست گذار و نهاد ناظر بر عملکرد تشکل ها تلاش می کند اثرات مورد اشاره کمتر باشد.

قبادی اظهار دشات: می توانم با اطمینان بگویم که در دو سه سال گذشته با برنامه های فصلی به تناسب فصل و زمان پیش بینی شده و بر اساس زمان بندی فصلی و مقاطع مختلف با همکاری تشکل ها ونها دهای زیربط اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی گفت: هم زمانی هفته ایام عفاف و حجاب با فصل تابستان و قرار گرفتن در این مقطع شاید موضوع را برجسته تر می کند و بیشتر نمایان می شود اما به هر حال ما باید همواره به این موارد توجه کنیم.

دبیر کارگروه مد ولباس کشور افزود: ما نمی توانیم از اصرار بر بدپوشی چشم پوشی کنیم، به هر حال بعضی افراد به رغم وجود نمونه های بسیار مثبت و فراهم کردن قدرت انتخاب بهتر اصرار بر این موارد دارند. ولی نکته بسیار مهم این است که بسیاری از افراد از متن و نوشته ای که بر روی لباس ها هست غافلند و این نشان می دهد که جنبه های اطلاع رسانی و فرهنگی پوشش بسیار مهم است.

قبادی عنوان کرد: رسانه ها و روانشناسان و سایر نهاد ها باید تلاش کنند و همکاران جامعه شناس باید موضوع را تبیین کنند، کارگروه هم برای این موضوع فیلم ها و مستند هایی را ساخته و کلیپ های اطلاع رسانی را آماده کرده که در اختیار رسانه ها قرار داده و اقدامات بعدی باید توسط آنها انجام شود.

دبیر کارگروه مد ولباس کشور در خاتمه اظهار داشت: قطعا باید با کسانی که بر بدپوشی و بدحجابی و ناهنجاری های اجتماعی اصرار دارند برخورد شود، صیانت از حریم خانواده و اجتماع می طلبد که اقدامات قانونی در این خصوص اعمال شود. اما بخشی هم نا آگاهانه و بدون اطلاع مبادرت به این کار می کنند که راهکار این مسئله آموزش و اطلاع رسانی و توجیه است که امیدوارم هر دوی اینها با هم انجام شود.

ارسال نظرات