خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: دشمنان می خواهند با از بین بردن غیرت و عفت در جامعه ارزش های اسلامی را نابود و کشورمان را تحت سلطه خود در بیاورند و ما باید از هر فرصتی برای آگاه سازی قشر جوان جامعه استفاده نماییم و اختصاص یک روز در تقویم و بیان این مطالب می تواند آغازگر این راه باشد.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۷۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی به مناسبت روز حجاب و عفاف اظهار داشت: در راه پاسداشت جایگاه رفیع زن و مبارزه با جاهلیت که برخواسته از نیاز به حجاب و عفاف است شهدای زیادی جان خود را ایثار کرده اند و اینک این وظیفه مهم برگردن ما است که از ارزش های اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنیم و با حرکت در این راستا دین خود را ادا نماییم.
وی ادامه داد: جاهلیّت، امروز هم در دنیا وجود دارد؛ ما باید چشممان را باز کنیم و جاهلیّت را بشناسیم؛ امروز هم عیناً همین معنا وجود دارد؛ شهوت‌رانیِ بی‌حساب، بی‌مهار و بی‌منطق. امروز منطق شهوت‌رانی در دنیای غرب «تمایل» است؛ جاهلیّت مدرن. فرق این جاهلیّت با جاهلیّت صدر اوّل - جاهلیّت اولی‌ به تعبیر قرآن این است که امروز جاهلیّت، مسلّح و مجهّز است به سلاح علم، به سلاح دانش؛ یعنی علم که مایه‌ی رستگاری انسان باید باشد، وسیله‌ای شده است برای تیره‌روزی انسان، برای بدبختی جوامع بشری. آن کسانی که امروز به دنیا دارند زور می گویند، با تکیه‌ به فراورده‌های دانش خود است که دارند زور می گویند؛ این سلاحی که دارند ساخته‌شده و فراورده‌ی دانش است، ابزارهای اطّلاعاتی که دارند، ابزارهای امنیّتی که دارند، ابزارهای عظیم تبلیغاتی که دارند، اینها فراورده‌های علم است؛ همه‌ی آنها در خدمت همان شهوت و غضب است و این وضع امروز دنیا است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: قرآن کریم خطاب به همسران مکرم پیغمبر می فرماید: وَ قَرنَ فى بُیوتِکُنَ وَ لاتَبَرَجنَ تَبَرُجَ الجَهِلِیَةِ الاُولَى‌. یکى از نشانه‌هاى جاهلیت اُولى، تبرج زنانه است. امروز یکى از عمده‌ترین مظاهر تمدن غربى، همین تبرج است؛ این همان جاهلیت است، منتها جاهلیتى که توانسته است خود را با سلاح تبلیغات مدرن مجهز بکند، حقایق را از چشم مردم بپوشاند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به اینکه بی حجابی و بدحجابی یکی از واردات غربی به جامعه اسلامی ایران است که برای مقابله با آن یک حرکت مردمی منسجم لازم است، گفت: بدحجابی از جمله واردات فرهنگ غربی است که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در تعبیرات مختلف مانند تهاجم فرهنگی دشمن به آن اشاره کردند؛ حقیقتاً یکی از راه های نفوذ غرب و استعمارگران در کشورهای اسلامی ترویج بی حجابی و بدحجابی است.
وی ادامه داد: حجاب و عفاف لازم و ملزوم هم به حساب می آیند و به قول فقها از ضروریات دین اسلام به شمار می رود که خداوند به آن دستور داده و علاوه بر آن، عقاب و جزا نیز برای آن در نظر گرفته است.
فرمانده پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا توانست است که موجی در پایبندی به آرمان های دینی در دنیای مدرن امروزی ایجاد کند، به همین دلیل دشمنان از همان آغازین روزهای انقلاب تحت عنوان واردات غربی سعی در ترویج بی حجابی و بدحجابی داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی به آیه قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشند اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمن از طریق شبکه های مجازی و ماهواره ها برای ترویج بی حجابی و بدحجابی استفاده می کنند که این یکی از بزرگترین آسیب هایی است که در حال حاضر گریبانگیر جامعه ما شده است و ما باید با بیداری و هوشیاری خود در این خدعه و نیرنگ دشمنان را باطل سازیم چرا که آن ها می خواهند با از بین بردن غیرت و عفت در جامعه ارزش های اسلامی را نابود و کشورمان را تحت سلطه خود در بیاورند و ما باید از هر فرصتی برای آگاه سازی قشر جوان جامعه استفاده نماییم و اختصاص یک روز در تقویم و بیان این مطالب می تواند آغازگر این راه باشد.
وی همچنین در ادامه به آیه «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِ‌هِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُ‌وجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ‌ بِمَا یَصْنَعُونَ» اشاره کرد و خاطر نشان شد: خداوند متعال در این آیه شریف می فرماید: ]ای پیامبر!] به مردان با ایمان بگو: چشمان خود را ]از نگاه حرام[ فروگیرند و پاکدامنی خود را حفظ نمایند. این برای آنان پاکیزه تر است. بی گمان خداوند به آنچه انجام می‌دهند آگاه است» رعایت حیا و عفت در روابط اجتماعی مانع بروز و گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه می شود و ادامه آیه به همه انسانها به ویژه مؤمنان هشدار می‌دهد که گمان نکنید نگاه‌های شما از دید خدا پنهان است، بلکه انگیزه نگاه‌های شما نیز در نزد خدا معلوم است و او به ظاهر و باطن عمل شما آگاه است و لازمه ایمان، دوری از هرگونه ناپاکی درارتباط با دیگران و در امان بودن دیگران از نگاه های ناروا و ناشایست است پاک نگهداشتن چشم از نگاه به نامحرم، مقدمه پاکدامنی است و اگر بدانیم که خداوند از نیّات و نگاه‌های ما آگاه است، چشمان خود را بیشتر کنترل می کنیم و آنها را از نگاه های ناروا باز می داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها