خبرهای داغ:
مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: ایستگاه ریلی اصفهان به دلیل افزایش ایمنی تردد وسائل نقلیه ریلی، افزایش حمل بار محوری و افزایش سرعت سیر قطارها مجهز به اسلب تراک می شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۷۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن ماسوری با اشاره به اینکهاجرای پروژه اسلب تراک در خطوط مسافری ایستگاه ریلی اصفهان سبب کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت زمان بهره‌برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی(service life)با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، حذف مشکل صدمه به ریل و چرخ‌ها و پیشگیری از سوانح احتمالی در طول مسیر می‌شود، اظهار داشت:عملیات اجرای اسلب تراک (زیرسازی‌های بتونی) خطوط مسافری ایستگاه اصفهان در سه فاز تعریف شده است که فاز اول با خطوط پنج و شش طی فروردین ماه سال گذشته شروع و در دی ماه به پایان رسید و در فاز دوم این پروژه عملیات اسلب تراک خطوط سه و چهار به طول هرکدام ۴۷۵ متر از اردیبهشت ماه سال جاری شروع و طی مدت چهار ماه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان ادامه داد: فاز سوم این پروژه هم پس از اتمام عملیات فاز دوم شروع و با تکمیل عملیات احداث اسلب تراک خطوط هفتگانه منتهی به سالن انتظار مسافری ایستگاه اصفهان، این ایستگاه اولین ایستگاه برخوردار از اسلب تراک درحوزه استحفاظی این اداره کل خواهد بود.
وی با بیان اینکه این پروژه با هزینه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی می شود، افزود: هزینه احداث اسلب تراک یا روسازی بتنی در مقایسه با روسازی کلاسیک یا بالاستی ۲۰ درصد صرفه‌جویی را در بردارد و امروزه با توجه به زمان سیر و بار محوری قابل حمل برای راه آهن پر سرعت، در کشورهای مختلف استفاده می‌شود.
مدیرکل راه آهن اصفهان اعلام کرد: با اتمام عملیات زیرسازی وروسازی و نصب تأسیسات مکانیکی خطوط ۵ و ۶ ایستگاه راه آهن اصفهان به طول هرکدام ۴۷۵ متر، ۵۵ درصد از پروژه اسلب تراک این ایستگاه اجرایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها