خبرهای داغ:

اجتماع بزرگ مردمی «مدافعان حریم خانواده» + بیانیه

اجتماع بزرگ مردمی به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب امروز همزمان در تهران و 400 نقطه از کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

 اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده در روز ملی "عفاف و حجاب" به همت ستاد مردمی هفته جهانی عفاف و حجاب همزمان در تهران و در 400 نقطه از کشور برگزار می شود.

این اجتماع بزرگ مردمی امروز، 21 تیرماه و همزمان با روز ملی عفاف و حجاب از ساعت 10 الی 12 در میدان فلسطین با حضور مسئولین، نمایندگان مجلس و آحاد مردم برگزار خواهد شد.

سخنرانی سردار نقدی و حجه الاسلام ابوترابی، اجرای موسیقی زنده حامد زمانی، آیین تقدیر و قرائت بیانیه پایانی از بخش های اصلی این برنامه است.

سازمان بسیج جامعه زنان کشور از کلیه خواهران بسیجی و انقلابی به منظور حضور در این اجتماع در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن آن، دعوت به عمل آورد.

 

متن بیانیه تجمع مردمی «مدافعان حریم خانواده» به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم   

  ۲۱تیرماه ۱۳۱۴آغازی دیگر درراه مبارزه و مقاومت درمقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مزبوحانه ی آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بند وباری واباحه گری است.  

 شاید آن روز فهم آنکه کشف حجاب آغازی برسلسله اقدامات پلید و ایمان سوز سفاکان روزگار برعلیه کرامت و نجابت زن و خانواده است سخت و دشوار می نمود.

حال اما نه زن به تنهایی بلکه مردان و فرزندان و سرمایه های انسانی جامعه اسلامی در کالبد نهاد مقدس خانواده را با تمام ابزار و توان خود آماج انحراف وخطر قرارداده اند وهرروز وهرساعت با جلوه ای زیبا شده با هنر، رسانه، سبک زندگی وحتی علم و مهارت، بنیان الهی آن راهدم و هتک می نمایند و می کوشند تا جسم زیبای آن را به غفلت و شهوت و هوس بیالایند و در مسائلی چون خیانت،اعتیاد و طلاق گرفتار ساخته، راه تعالی و تکامل و کسب نشاط و خوشبختی را بر او ببندند.

 اما تاریخ همدلی ملتِ با فرهنگ ونجیب ایران ومکتب امام خمینی(ره) به ما آموخته تا زمانی که راهزنی در راه و دشمنی در کمین است، مبارزه و جهاد ومقاومت باقی است.

 از این رو ما خانواده های ایرانی هم پیمان باشهیدان واقعه خونبار گوهرشاد وهم قسم باشهیدان راه حفظ حیاء و غیرت، از «مروه شربینی» گرفته تا «خلیلی» تمام تلاش خود را با حفظ و گسترش حیاء، عفت و غیرت بکارگرفته در این اجتماع مردمی نکاتی را به ملت و دولت ایران متذکر می شویم.

الف»»

 بر اساس وظیفه ذاتی نظام اسلامی ممانعت و مبارزه با عوامل ترویج فساد و اباحه گری که مانع رشد و بالندگی اخلاقی و تعالی همه جانبه جامعه است، تکلیفی غیر قابل تغییر و وظیفه ای غیر قابل تقلیل است و انتظار خانواده ایرانی از مسئولان و متولیان امور آنست که با هوشیاری، دقت و همتی مضاعف اقدامی شایسته و در خور از طرقی که اشاره می شود صورت داده شود و ما را در تحملِ رنجِ رشدِ خود و فرزندانمان یاری رسانند.

1-    با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و فرصت های تعلیمی و تربیتی کشور زمینه رشد و ارتقاء فکری و فرهنگی آحاد جامعه بویژه نسل جوان آینده را فراهم آورده و خود را ملزم به رعایت الزامات تدبیری و مدیریتی آن بدانند.

2-    حجم و کیفیت تهاجم دشمن و جبر خود ساخته اقتضائات مدرن شدن جامعه را مستمسک پذیرش و قبول شرایط فعلی نداند و تمام توان خود را در مقابله همه جانبه این جنگ مصروف داشته با تکیه به ظرفیت فعالان مردمی مومن و انقلابی راه دستیابی به اهداف فرهنگی انقلاب را کوتاه نمایند.

3-    با تمهید زیر ساختهای تولیدی واقتصادی بازار سالم تولید وعرضه ی مناسب ودسترس ملزومات پوشش عفیفانه را برای زنان و مردان جامعه شکل داده تحمل بار سنگین مالی آن را بر پدران و همسران ایران زمین آسان نمایند.

4-    با طراحی مشترک و هماهنگ بین ظرفیت های حقوقی، تبلیغی، ترویجی، انتظامی، قضایی و امنیتی از مواجه ی بخشی و جزیره ای پرهیز نمایند.

5-    اقدام عملی خود را در تحقق اهداف قانون امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان  اصلی ترین عامل عمومی و فراگیر فرهنگ سازی و کنترل اجتماعی، سازمان داده آثار ملموس وعینی آن را در جامعه ظاهر سازند.

6-    با حمایت موثر ازحوزه های علمیه و دانشگاهها زمینه تولید محتوا وروشهای کاربردی تربیت اسلامی را متناسب با شرایط زمانی و اجتماعی و غیره فراهم کنند.

7-    با تدبیر شایسته زمینه ترویج مستقیم و غیرمستقیم بی عفتی و بی غیرتی رادرفرایندها، خدمات و ساختارهای رسمی و اقماری نظام اداری و خدماتی کشور برچینند.

8-    از مبارزه اطلاعاتی وقاطع باجریانهای سازمان یافته ترویج فساد و بی عفتی در عرصه های فضای مجازی، رسانه ای، سبک زندگی غربی و مد و لباس دست برنداشته با جدیت بیش از پیش عمل نمایند.

ب»»

نقش خانواده در استحکام بخشی به ابعاد فکری و شخصیتی اعضای آن نقشی بی بدیل و اثرگذار است که در صورت توجه به تکالیف و رسالت های تربیتی، توان مقاومت آن در مقابل انواع شرایط محیطی افزایش می یابد. از این رو خود و خانواده ایرانی دغدغه مند را خطاب قرار داده نکاتی را متذکر  می شویم.

1-    زنان و مردان ایرانی بیش از پیش خود راملزم به کسب آگاهی وعمل به اصول تربیتی اسلام عزیز دانسته، زمینه رشد و تعالی خود و فرزندان کمال جو و تاریخ ساز را در ابعاد اعتقادی، اخلاقی و رفتاری فراهم می آورند.

2-    والدین فداکار و دلسوز ایرانی با گسترش معنویت واخلاق در خانه و با توکل به خدای یاری رسان خود را از باورهای غلط  رها کرده  بر اصول زندگی عفیفانه پافشاری می نماید و با حفظ عاقلانه و هوشمند حریم های فردی و خانوادگی زمینه بروز قبح شکنی و شکل گیری روابط نامشروع را در محیط خانه از بین می برند.

3-    همسران آگاه ایرانی باکمک واستفاده از امکانات آموزشی و مشورتی دینی واعتقادی مطمئن، قدرت و مهارت لازم برای تربیت نسل با نشاط و بالنده آینده را کسب می نمایند و از  فرصت های عاطفی و خانوادگی برای رشد و پیشرفت روحی و فکری اعضای آن می کوشند.

4-    پدران و مادران فهیم ایرانی براساس وظیفه انسانی و الهی خود از در معرض قرارگرفتن فرزندان با مظاهر بی عفتی در محیط های مختلف خانوادگی، دوستانه وعمومی خود داری کرده، آرامش روانی ورشد متوازن و متعادل فرزندان را  بر لذت های زود گذر ترجیح می دهند.

5-    خانواده ایرانی نسبت به محیط اطراف خود در سطح بستگان، دوستان و همسایگان فعال بوده و با ترویج زندگی عفیفانه که از فکر سالم، گفتار سالم، رفتار سالم، نگاه سالم و پوشش سالم تشکیل می شود بستر تحرک اجتماعی برای دعوت به خوبیها و نهی از بدیها را آماده می نماید.

6-    والدین هوشیار ایرانی با شناخت و تسلط لازم و باتوجه به ابعاد و اثرات مخرب جنگ نرم دشمن در قلب ها و فکرهای افراد جامعه از ورود فرهنگ های مضر ضد اسلامی و انسانی که از طریق ماهواره، اینترنت و دیگر امکانات وارد مصارف روزمره فکری وفرهنگی اعضای خانواده  می شود با مهارت و دقت لازم جلوگیری می نمایند.

7-    خانواده ایرانی در قبال اقدامات شایسته، مناسب واثربخش نظام در حوزه های آموزشی، فرهنگی و تامینی قدردان و پشتیبان بوده، در ازای ناکارآمدی ها، غفلت ها و ولنگاری های مدیریتی فرهنگ کشور مطالبه کننده و منتقد بوده و خواهد بود.

در پایان با آرزوی سعادت وخوشبختی هم میهنان مؤمن و پارسای خود، توفیق وعزت خادمان فرهنگ وامنیت نوامیس و شرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت(علیهم السلام) را ازخدای منان مسئلت می نماییم.

اجتماع سراسری مدافعان حریم خانواده

21 تیر ماه 1395

ارسال نظرات