فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت بسترساز توسعه در ابعاد مختلف به شمار می آید، بالاترین مأموریت ناجا را حفظ و توسعه نظم و امنیت عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۰۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش معاونان نیروی انسانی ناجا با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، اظهار کرد: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه ناجا است بنابراین در راستای حفظ و صیانت از این سرمایه بایستی اقدامات مطلوبی اتخاذ و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برخی از سازمانها تجهیزات محور هستند،افزود: هر چند اهمیت تجهیزات در نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست اما آنچه که نسبت به تجهیزات در اولویت است، نیروی انسانی می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت ناجا، بیان کرد: در هیچ مجموعه ای این حجم تنوع و گستردگی مأموریت نیست، از سوی دیگر در کنار این دو مولفه، اختیار به نیروی انسانی بر مبنای قانون و شرایط نیز واگذار شده که این مهم بیانگر اهمیت مأموریت کارکنان ناجا است.

وی تأکید کرد: تنوع ، گستردگی و اثربخشی مأموریت های نیروی انتظامی در میزان رضایت مندی شهروندان موثر است .

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت بستر ساز توسعه در ابعاد مختلف به شمار می آید، بالاترین مأموریت ناجا را حفظ و توسعه نظم و امنیت عنوان کرد.

سردار اشتری با طرح این سوال که اجرای مأموریت های ناجا بر عهده چه کسانی قرار می گیرد، افزود: گزینش، محوری ترین مسئولیت معاونت نیروی انسانی است، برای این که در مأموریت ها و میزان اثرگذاری مطلوب به نتیجه ایده آل برسیم باید در روند جذب و گزینش افراد نهایت دقت را داشته باشیم .

وی تأکید کرد: جذب و بکارگیری کارکنانی متدین، متعهد، انقلابی و شایسته برای معاونت نیروی انسانی یک تکلیف است .

عالی ترین مقام انتظامی کشور اشاره کرد: شخصی که در این سازمان جذب و بکارگیری می شود باید دارای ویژگی های مطلوب به لحاظ اعتقادی، عقیدتی، دانشی و مهارتی باشد.

وی بر لزوم بهره گیری از تجربه سازمان های انقلابی و کارآمد در روند جذب و بکارگیری افراد تأکید کرد و گفت: روند گزینش نیازمند همت و توجه مضاعف معاونان نیروی انسانی است .

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت صیانت از کارکنان، مطرح کرد: بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان در راستای صیانت است و این امر همچنان در دستور کار و از اولویت های این نیرو به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان گام هایی برداشته شده است، افزود: برنامه هایی در این راستا تعریف و تدوین شده و به فراخور شرایط اجرایی می شود.

سردار اشتری اتخاذ اقدامات مادی و معنوی را در راستای ارتقاء روحیه کارکنان موثر دانست و عنوان کرد: تکریم خانواده های کارکنان، تجلیل از کارکنان ساعی و ... از برنامه های است که معاونت نیروی انسانی باید آن را دنبال کند .

وی با بیان اینکه رسیدگی به خانواده شهداء، جانبازان نیز یک ضرورت است، افزود: شأن خانواده شهدا و جانبازان باید حفظ شود و تکریم خانواده این عزیزان از وظایف انسانی و اخلاقی ما است زیرا مدیون شهداء و جانبازان هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اراده، اهتمام و رسیدگی به خانواده شهداء و جانبازان در ناجا وجود دارد و این توجه باید تقویت شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، توجه به بازنشستگان و استفاده از تجربه و دانش پیشکسوتان را نیز حائز اهمیت دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه نظم و انضباط در نیروی انتظامی بسیار اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: رعایت آیین نامه انضباطی، ملاک عمل در نیروهای مسلح است؛ با حاکم شدن نظم در هر مجموعه ای بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انسانی متولی تحقق نظم و انضباط در سازمان است، گفت: خوشبختانه توجه به این مولفه در ناجا وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی موتور محرکه و ستون فقرات نیروی انتظامی است، تأکید کرد: نیروی انسانی به خوبی وظایف محوله را انجام می دهد و سازمان را در مسیر پیشرفت همراهی می کند.

وی به نقش اثرگذار معاونت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف و برنامه ها اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی باید در اجرای نظم سازمانی، عدالت و دوری از تبعیض الگو باشد.

سردار اشتری بیان کرد: ارتقاء روحیه انقلابی و فرهنگ دینی و اسلامی یک ضرورت است همچنان که باید تعالی و ارتقاء مهارت های علمی، حرفه ای و تخصصی کارکنان نیز دنبال شود.

وی بر تعمیق بصیرت و باورهای دینی تلاش در راستای تخلفات کارکنان و ارتقاء روحیه خدمتی و قانون گرایی تأکید کرد و گفت: با لطف الهی و اقدامات مدیران معاونت نیروی انسانی، این معاونت روند رو به رشدی دارد.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: حفاظت از ارزشها و دستاوردهای انقلاب از مهم ترین وظایف همه ما به شمار می آید که باید در این راستا اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

گفتنی است، پیش از سخنان فرمانده نیروی انتظامی ، معاون نیروی انسانی سردار زارعی ضمن تبیین و تشریح اهداف برگزاری این همایش گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه کرد.

ارسال نظرات