محمدسلیمانی در گفتگو با«بسیج»:

دولت،حقوق‌های نجومی را کاهش دهد نه بودجه دفاعی کشور را!

نماینده سابق مجلس گفت: مجلس به هیچ وجه نباید زیر بار کاهش بودجه دفاعی و نظامی کشور برود، از آن طرف دولت نیز باید توجیه شود و شاید نفوذی‎هایی در دولت وجود دارند که می‎خواهند بودجه نظامی کشور کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۲۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص لایحه اصلاح بودجه سالانه کشور که توسط دولت به مجلس فرستاده شده و طی آن بودجه نظامی کشور کاهش می‎یابد، با اشاره به اینکه بودجه سال 95 در اسفندماه 94 به تصویب نهایی مجلس نهم رسیده بود تصریح کرد: هنوز مدتی نگذشته که دولت بخواهد بودجه را اصلاح کند بلکه قاعده این است که دولت حداقل شش ماه بودجه را اجرا کند و اگر مشکل و یا نظری داشت بعدا در قالب یک اصلاحیه بودجه ارائه دهد که هیچ کدام از این اقدامات صورت نگرفته است.

سلیمانی در ادامه گفت: اصلاح بودجه زمانی است که دولت یک منابع درآمدی جدیدی پیدا می‎کند که می‎خواهد این منابع درآمدی را در آن بگنجاند؛ کاهش بودجه هر بخشی نیز نباید در اصلاح بودجه مطرح شود مخصوصا بودجه دفاعی کشور.

نماینده سابق مجلس در خصوص چرایی لزوم عدم کاهش بودجه دفاعی کشورتصریح کرد: با توجه به اینکه ایران در منطقه‎ای قرار گرفته که پیرامون آن پر از آشوب و بی‎ثباتی است، هرگونه کاهش بودجه دفاعی نیز می‎تواند خسارت زیادی را برای کشور به بار بیاورد، مردم نیز خواستار چنین مسئله‎ای نیستند و اولین چیزی که می‎خواهند امنیت است و معتقدند که امنیت از نان شب هم واجب‎تر است.

سلیمانی در ادامه تاکید کرد: مجلس به هیچ وجه نباید زیر بار کاهش بودجه دفاعی و نظامی کشور برود، از آن طرف دولت نیز باید توجیه شود؛ شاید نفوذی‎هایی در دولت وجود دارند که می‎خواهند بودجه نظامی کشور کاهش پیدا کند.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: دولت اگر می‎خواهد چیزی را کاهش دهد همین حقوق‎های نجومی مدیران دولتی را کاهش دهد، اگر اصلاحی نیز می‎خواهد صورت بگیرد، در خصوص این پرداختی‎ها و دریافت‎های نجومی که دستبرد به بیت المال است و دل هر ایرانی را به درد آورده، باید اصلاحات خود را انجام دهد نه اینکه بودجه بخش‎های دفاعی کشور را کاهش دهد!
ارسال نظرات
آخرین اخبار