گزارش «بسیج» از رفتار دوگانه مدعیان رکن چهارم دموکراسی

گیرنده نشان شجاعت، از رسانه‌های حامی دولت حذف شد +تصاویر

امثال صالحی تا زمانی صاحب تیتر نخست این رسانه ها هستند که نکات مدنظر اتاق فکر مشترک آنان را بازگو کند، اما همین که اندکی از مطالب دیکته شده فاصله بگیرد، دچار بایکوت رسانه ای خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۳۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - اعترافات تلخ و دیرهنگام علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، درباره عهدشکنی های پیاپی غرب به رهبری آمریکای در ماجرای برجام، توسط اکثر رسانه های حامی دولت بایکوت شد.
 
 رییس سازمان انرژی اتمی که عضو تیم مذاکره کننده ای هسته ای هم بود، روز شنبه طی گفت و گویی، از توطئه ای خبر داد که با سوءاستفاده از متن ضعیف برجام بر علیه کشورمان در حال «پخت و پز» هست.
 
او مدعی شد: «باید به آقای بان‌کی‌مون بابت سخنان دو پهلویش و به خانم مرکل اعتراض جدی شود البته من نظر شخصی‌ام را به عنوان یک هموطن می‌گویم و این موضوع ربطی به سازمان انرژی اتمی ندارد، اما امیدوارم زودتر جلو این توطئه گرفته شود. به نظر بنده توطئه‌ای در حال ایجاد است وگرنه دلیلی ندارد که آقای بان کی مون و خانم مرکل داد و بیداد و فریاد راه بیندازند.»
 
معاون رییس جمهور در اثنای این گفت و گو و طی چند مرحله، به اظهارات قبلی روحانی پاسخ های کنایه آمیز و تندی هم داد. صالحی گفت: «البته بنده برای صحبت کردن در این خصوص احتیاط می‌کنم و نگرانم که بگویند بحث سیاسی است، اما احساس می‌کنم اتفاقاتی در حال روی دادن است...».
 
رییس سازمان انرژی اتمی ناراحتی خود از سخنان چندی قبل روحانی درباره اظهاراتی که مطرح کرده بود را اینگونه آشکار کرد: «چند ماه پیش بنده گفتم که مسائل بانکی مقداری کند پیش می‌رود که خب حرف ما مقداری مطلوب واقع نشد. لذا از آن موقع تصمیم گرفتیم نه در بعد سیاسی، نه در بعد بانکی و نه در بعد حقوقی صحبت نکنیم چرا که بنده مسئول فنی برجام هستم.»
 
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اینکه ممکن است سران دولت از سخنان او باز هم ناراحت شوند، اما ناگزیر به اعترافات تلخ و دیرهنگامی درباره خسارت محض برجام شد: «حالا دوباره ممکن است عزیزی ناراحت شود اما در برجام طرف مقابل متعهد شده است کاری نکند که با روح برجام در تضاد باشد.»
 
او به وضع قانون روادید در کنگره آمریکا پس از برجام اشاره کرد و گفت: «حالا من این را می‌توانم بگویم و دوستی نمی‌تواند به من اعتراض کند که مثلاً آقا شما وزیر اقتصاد و یا رئیس بانک مرکزی و یا وزیر امور خارجه نیستید چرا که حداقل از نظر علمی 40 سال استاد دانشگاه هستم، لذا این را می‌توانم بگویم‌؛ پیش از این دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های خارج در تماس بودند و تزهای مشترک داشتند و به ویژه دانشمندان اروپایی به راحتی به ایران می‌آمدند و در کارگاه‌های فنی ، آموزشی و تحقیقاتی مشارکت داشتند و این در حالی بود که هیچ مسئله‌ای در رفت و آمد آنها وجود نداشت.»
 
 اعترافات صالحی و پاسخ های پر از کنایه او به روحانی که مدتی قبل، در جواب یک نقد مختصر معاونش به برجام، او را نه وزیر خارجه، نه وزیر اقتصاد و نه رییس بانک مرکزی دانسته بود که صلاحیت سخن گفتن در برخی مسایل را داشته باشد، اما با بایکوت رسانه های حامی دولت مواجه شد.
 
رسانه های زنجیری با عبور از سخنان مهم صالحی، این واقعیت را به مخاطبان خود و مسئولان سیاسی کشور به اثبات رساندند که اولا منافع باندی، بر منافع ملی (که در این گفت و گو مورد توجه رییس سازمان انرژی اتمی قرار گرفته بود) اولویت دارد. ثانیا، هر فرد تا زمانی مطلوب آنهاست که در راستای اهداف این جماعت گام بردارد و حرکت کند. به عنوان نمونه، امثال صالحی تا زمانی صاحب تیتر نخست این رسانه ها هستند که نکات مدنظر اتاق فکر مشترک آنان را بازگو کند، اما همین که اندکی از مطالب دیکته شده فاصله بگیرد، دچار بایکوت رسانه ای خواهند شد.
 
تصاویر ذیل، نیم صفحه اول برخی رسانه های حامی دولت در فردای مصاحبه مهم معاون رییس جمهور را روایت می کند که صالحی در آنها محو شده است!
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار