مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
اگر انتهای زنجیره تولید با مشکل مواجه شود عملکرد کل حلقه های زنجیره تحت الشعاع قرار گرفته و این بر نقش کلیدی بازار در موفقیت زنجیره ها تاکید دارد.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۷۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تشکیل زنجیره تولید گوشت مرغ کشوری در استان زنجان گفت: بازاریابی مهم ترین حلقه زنجیره تولید همه محصولات کشاورزی است.

جعفری افزود: اگر انتهای زنجیره تولید با مشکل مواجه شود عملکرد کل حلقه های زنجیره تحت الشعاع قرار گرفته و این بر نقش کلیدی بازار در موفقیت زنجیره ها تاکید دارد.

وی فلسفه تشکیل زنجیره های تولید را ایجاد مدیریتی واحد در کل فرایند تولید برای حوزه های مختلف تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: زنجیره های تولید صفر تا صد هر فعالیت تولیدی یعنی مراحل قبل از کشت، تامین نهاده ها، کاشت، داشت، برداشت و بازاریابی در قاعده این زنجیره را شامل می شود لذا این زنجیره ها بدون تعریف سیستم بازاریابی و بازرگانی مناسب قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.

جعفری تصریح کرد: تولید محصولات مختلف در قالب زنجیره های تولید باعث می شود تا تمام عوامل در فرآیند تولید به صورت زنجیره وار به همدیگر متصل شده و در این میان امکان ایجاد رانت ها و حلقه های زاید از بین رفته و نهایتا بهره و سود اصلی را حلقه ها و تولید کنندگان اصلی می برند نه حلقه هایی که هیچ نقشی در تولید نداشته اند.

وی از تشکیل زنجیره تولید مرغ کشوری در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تبع برنامه های وزارتخانه سعی دارد تولید همه محصولات در قالب زنجیره های تولید انجام گیرد و در این راستا در حال حاضر اقدامات خوبی به منظور تشکیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی استان انجام گرفته است که تشکیل زنجیره تولید زعفران، زنجیره تولید قارچ و زنجیره تولید سیب زمینی از جمله آنها بوده و زنجیره تولید زیتون نیز اخیرا در حال شکل گیری است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تشکیل زنجیره تولید مرغ کشوری در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تبع برنامه های وزارتخانه سعی دارد تولید همه محصولات در قالب زنجیره های تولید انجام گیرد و در این راستا در حال حاضر اقدامات خوبی به منظور تشکیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی استان انجام گرفته است که تشکیل زنجیره تولید زعفران، زنجیره تولید قارچ و زنجیره تولید سیب زمینی از جمله آنها بوده و زنجیره تولید زیتون نیز اخیرا در حال شکل گیری است.

ارسال نظرات