رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: 161 میلیون دلار تسهیلات ارزی برای خریداری تجهیزات مجتمع فولاد ذوب آهن ازنا اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۹۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ، صفی خانی با اشاره به اینکه تاکنون 60درصد از این تجهیزات وارد کشور شده است افزود:بخشی از تجهیزات نیز در گمرک بندرعباس بوده و بخشی نیز از کشور چین در حال بارگیری است که تا 10 روز آینده کار نصب تجهیزات در این کارخانه آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: کل سرمایه گذاری طرح طبق جواز تاسیس، چهار هزار و 60 میلیارد ریال بوده و اشتغالزایی آن نیز یکهزار و 160 نفر شامل 560 نفر در فاز اول و 600 نفر در فار دوم پیش بینی شده است.

صفی خانی گفت: قسمت عمده عملیات بتن ریزی و فونداسیون خط تولید تکمیل شده و ماشین آلات این خط نیز در مجتمع موجود است.

وی با بیان اینکه در فاز اول 2.1 میلیون تن ورق فولادی در این کارخانه تولید می شود، افزود: تسهیلات مصوب ارزی توسط بانک صنعت و معدن 185 میلیون دلار است که تاکنون 161 میلیون دلار آن پرداخت شده است.

وی همچنین میزان تسهیلات ریالی مصوب طرح را 300 میلیارد ریال با عاملیت بانک تجارت برشمرد و گفت: تاکنون 126 میلیارد ریال پرداخت شده است.

صفی خانی اضافه کرد: درمجموع 50 هزار مترمربع ساختمان باپیشرفت فیزیکی حدود 75 درصد ایجاد شده که 45 هزار متر مربع مربوط به فاز نورد و مابقی مشترک دوفاز شامل رستوران، اداری و رختکن ها می باشد.

ارسال نظرات