وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر عمیدیان را به عنوان مسئول ساماندهی شبکه های اجتماعی منصوب کرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۱۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، با حکم محمود واعظی، علی اصغر عمیدیان معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مسئول ساماندهی شبکه های اجتماعی شد. ساماندهی شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای موبایلی از جمله مصوبات بیست و نهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی است که وظایف انجام آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شده است. براین اساس مقرر شد همه شبکه های پیام رسان برخط فعال کشور ظرف یکسال آینده ذخیره سازی داده های (دیتا) خود را در داخل کشور انجام دهند.
 
در همین حال شورای عالی فضای مجازی در آخرین جلسه خود (جلسه سی ام)  مصوب کرد تا طرح تشویق و تسهیل ارائه خدمات برای حمایت از شرکت‌های فعال در توسعه شبکه های اجتماعی داخلی در جلسه آینده به این شورا ارائه شود.
 
در این راستا وزیر ارتباطات، ساماندهی شبکه های اجتماعی را به رگولاتور محول کرده است.
 
در متن این حکم آمده است:
 
«با عنایت به سرعت تحول فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز گسترش شبکه های اجتماعی خارجی در کشور، لزوم ساماندهی فضای مجازی امری اجتناب ناپذیر است. برای مقابله و مواجهه هوشمندانه با مشکلات عدیده ناشی از این شبکه ها، استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های کشور برای تسریع و تسهیل در ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی بومی، ضروری است.
 
لذا با توجه به اهمیت موضوع مسئولیت ساماندهی شبکه های اجتماعی به جنابعالی محول تا با همکاری و همیاری کلیه عوامل ذیربط و بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات وزارت ارتباطات، سازمان ها و شرکت های تابعه، زمینه فراگیر شدن شبکه های اجتماعی بومی را فراهم سازید.»
ارسال نظرات