بررسی مشکلات فروچاله های ایجاد شده درمیناب

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه به منظور شرکت درهمایش فروچاله های میناب وارد هرمزگان شد.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۳۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، معصومه ابتکار پس از ورود به بندرعباس عازم شهر میناب شد تا در این سفر یک روزه ضمن شرکت در جشن انبه، در جمع مدیران و کارشناسان و دوستداران حفاظت محیط زیست نیز درباره مسائل و مشکلات فروچاله های ایجاد شده در میناب سخنرانی کند.

بر اساس برنامه اعلام شده رییس سازمان حفاظت محیط زیست و همراهان وی در این سفر از فروچاله های میناب که بر اثر خشکسالی های چندساله در وسعتی به مساحتی افزون بر 20 کیلومتر پدید آمده، بازدید کنند.

برای بررسی فروچاله های میناب برخی از مدیران وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی از جمله رحیم میدانی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو ، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، علی مراد اکبری معاون آب ‌و خاک وزارت جهاد کشاورزی و محمد درویش مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور ، معاون رییس جمهوری را همراهی می کنند.

فروچاله ها ، 30 روستا در بخش های بندزرک و مرکزی میناب را در برگرفته و همچنان در حال پیشروی است .

وضعیت این فروچاله ها بحرانی اعلام شده و راهکارهایی که تاکنون برای این موضع ارائه شده ، شامل قطع برداشت هرگونه آب از منابع زیرزمینی و قطع انتقال بین المللی آب بنا شده است.

این بحران در سه سال اخیر شهرستان میناب را درگیر کرده و افزون بر 9 کیلومتر راه های روستایی در بخش مرکزی و نقاطی که با فروچاله ها روبرو هستند ، از بین برده است.

از دیگر برنامه های رییس سازمان حفاظت محیط زیست شرکت در جلسه شورای اداری استان و نشست با رییس کل و قضات دادگستری در رابطه با مسائل محیط زیست بویژه مسایل اخیر شهادت دو محیط بان هرمزگان می باشد.

معصومه ابتکار دو هفته قبل نیز برای شرکت در مراسم تشییع پیکر دو محیط‌ بان استان هرمزگان که در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات گنو به شهادت رسیده بودند، به هرمزگان و بندرعباس سفر کرده بود.

شهرستان میناب با 300 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار