یک گروه جهادی ۳۵ نفره به روستای سراح بخش احمدی حاجی اباد جهت مرمت و بازسازی مسجد و خط انتقال آب روستای سراح بخش احمدی به مدت سه روز اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۶۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در جمع جهادگران از نزدیک مشکلات کشاورزان منطقه را بررسی کردند و بیان داشت: با اعزام  کارشناسان به منطقه احمدی مشکلات احیای نخیلات منطقه بررسی و اعتبارات لازم پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: در کشاورزی کشاورزی برترین باور است که اگر توجه به روستا شود هم اشتغال پایدار ایجاد می شود هم از مهاجرت روستائیان جلوگیری می شود.

فرمانده حوزه بسیج بخش احمدی در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار داشت: یکی از وظایف جهادگران توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

وی با بیان اینکه سازندگی، عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی از اهداف جهادگران است، اظهار داشت: در اردوهای جهادی، جهادگران با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در ان منطقه در بعدهای مختلف می‌کوشند که خود را ساخته و رضای  الهی را کسب کنند.

کرمی در ادامه اظهار داشت: نخستین هدف اردوی جهادی خودسازی است، فرهنگ جهادی یک مفهوم کلی است که از مصادیق دین مداری، ولایت محوری، مردم گرایی، ارزش مداری، انعطاف پذیری، خودباوری، استمرار و سرعت عمل است که می‌توانیم این فرهنگ را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه جهادگران باید در تمامی عرصه‌های شخصی خود جهاد کنیم، اظهار داشت: ما باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم و جهاد ما در زندگی روز مره به گونه‌ای باشد که ساده زیست بوده و دور از اسراف و تجمل باشیم.

کرمی تصریح کرد: اردوهای جهادی مقصدشان محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنند تا با ساخت و ساز و آبادانی درمناطق کم برخوردار محرومیت‌ها را بزدایند وخوشبختانه چند سالی است که اردوهای جهادی رنگ و بوی بیشتری گرفته و کمتر دانشجو و طلبه را می‌توانی پیدا کنی که به این اردوها نرفته باشد.

مهدی کرمی در پایان افزود: این گروه جهادی ۳۵ نفره به مدت سه روز در روستای سراح بخش احمدی جهت تعمیر خط لوله آب کشاورزی و تعمیر مسجد اعزام شدند.

ارسال نظرات