خبرهای داغ:
شهردار سمنان:

مجتمع ایستگاهی خدماتی در ورودی شهر سمنان ایجاد می شود/ رونق گردش و گردشگری رویکرد شهرداری است

شهردار سمنان گفت: رویکرد ما بحث رونق گردش و گردشگری است و باید کارها در دو قالب ایجاد فضای سبز و روشنایی شهر سمنان صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۹۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حسین موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن شهید ترحمی شهرداری سمنان برگزار شد، با اشاره به قدمت دو هزار ساله شهرسمنان اظهار داشت: ساختار شهر سمنان از قدیم الایم به عنوان یک مرکز سیاسی محل گذر جاده ابریشم و اکنون در شاهراه اصلی تهران و مشهد قرار گرفته است و شکل گیری شهر به صورت باغ شهر بوده است.

وی با ابراز تأسف از وضعیت نامطلوب فضای سبز و فقدان جاذبه های لازم اظهار داشت: در شرایطی هستیم که شهر سمنان جایگاهی را که باید داشته باشد، ندارد و به عبارتی دیگر باید گفت شهرهایی کوچک تر از سمنان از این شهر پیشی گرفته اند و همه اینها یک عامل اصلی به نام عدم رونق اقتصادی خوب در شهر سمنان است که اگر این رونق وجود می داشت و شرایط مهیا شود جاذبه ها نیز ایجاد می شد ؛ بنابراین آنچه اکنون در دستور کار است جذب و اختصاص منابع بیشتر به برنامه های جدید است.

شهردار سمنان با بیان اینکه در برهه ای شهر سمنان را شهری کشاورزی نامیدند که در قالب یک باغ شهر بوده و البته توسعه کشاورزی چندانی هم شکل نگرفته در آن در برهه ای دیگر شهر اقتصادی آن را نامیدند و اما به دلیل رکود و مشکلات اقتصادی در این حوزه نیز مشکلاتی وجود داشته و اکنون این شهر را شهر صنعتی می نامند و به هر حال شرایط موجود وضعیت مطلوبی نیست، افزود: رویکرد ما بحث رونق گردش و گردشگری است و باید کارها در دو قالب ایجاد فضای سبز و روشنایی شهر سمنان صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه شهر پویا شهری است که شهرمحور نباید باشد بلکه باید انسان محور باشد، ادامه داد: بودجه سال جاری 200 میلیارد تومان است که با توجه به جمعیت شهر سمنان که چیزی حدود 18 هزار نفر است باید این بودجه صرف نگهداری شهر، خدمات شهری، فضای سبز شود و رویکرد ما به سمت سرمایه گذاری از بسترهای موجود است.

وی با بیان اینکه شهر سمنان حدود 300 هکتار فضای سبز است و با تأکید بر اینکه پارکها باید حفظ شوند، خاطرنشان کرد: پارک ها به لحاظ اینکه سمنان شهری کویری است بیشتر از درختان در پارکهای سطح شهر برگ سوزنی هستند و باید اذعان داشت این گونه ها درست است که فضایی سبز ایجاد کرده اند اما برای استفاده مردم گونه مناسبی نیست.

شهردار سمنان با تأکید بر پویایی سمنان و برنامه ریزی هایی که در این راستا در دستور کار است، به مشکل اساسی که در ورودی سمنان است اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر سمنان مسیر زائران مشهدالرضا است و می شود گفت 15 تا 17 هزار نفر زائر از این مسیر عبور می کنند بنابراین باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد و المانی که معرف شهر سمنان و جاذب زائر و گردشگر است در این ورودی تعبیه شود.

موسوی با اعلام این خبر که قرار است یک مجتمع ایستگاهی خدماتی در ورودی شهر سمنان ایجاد شود، بیان داشت: این مجتمع ایستگاهی شامل توقفگاه برای وسایل نقلیه سنگین، ساخت هتل، کلینیک خودرو و جایگاه سوخت است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهمی که در دستور کار شهرداری سمنان است پارکینگ مجموعه هایی است که باید در زمان برنامه ریزی مورد توجه باشد، گفت: اگر نتوانیم در بافت قدیم پارکینگ های خوبی را درنظر بگیریم وضعیت ترافیک علاوه بر بغرنج شدن باعت کاهش استقبال مردم برای حضور در بافت قدیم شهرسمنان یعنی منطقه یک خواهد شد.

شهردار سمنان گفت: بررسی مکان های تصادف خیز و توجه به ایمنی عابران پیاده و استانداردسازی پیاده روها از مواردی است که نیاز به اهتمام ویژه دارد.

موسوی با تأکید بر اینکه در سیاست های کاری ما هیچ خط و خطوطی نداریم و وظیفه اصلی ما خدمات دادن به شهروندان است، گفت: توجه به مباحثی همچون ایجاد مراکز تجاری خدماتی، تأمین منابع مالی پروژه های عمرانی، سرمایه گذاری، تأمین پارکینک مراکز تجاری و کردشگری نیاز شهر سمنان است.

وی با اشاره به اینکه 50 تا 60 درصد بودجه شهرداری به سمت عمران و آبادنی پیش می رود، از ایجاد پنج دکه مطبوعاتی که صرفاً مطبوعاتی است را در ظرف یک یا دو ما آینده خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار