مدیر صادرات و واردات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از عرضه ال پی جی از طریق کشتی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی خبرداد.
کد خبر: ۸۷۰۹۳۵۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر وکیل‌زاده اظهار کرد: پیش از این فروش ال پی جی از طریق زمینی در بورس انرژی صورت می گرفت اما با تدابیر اندیشیده شده بزودی برای نخستین بار عرضه از طریق کشتی نیز در رینگ بین الملل آغاز خواهد شد.

وی افزود: در دوماه امسال، ٨٠ هزار تن فرآورده گاز مایع صنعتی ال پی جی صادر شده است.

مدیر صادرات و واردات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با تاکید بر این‌که امسال هیچ گاز ال پی جی در داخل سوخته و تبدیل به فلر نشده است، گفت: با تدابیر اندیشیده شده و بازار تقاضا، امسال هیچ گاز ال پی جی در داخل سوخته نشد و تمام این فرآورده به خارج از کشور صادر شد.

وی، با اشاره به روند اجرای درست سیاست صادرات فرآورده‌های نفتی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: بزرگترین موفقیت شرکت در این بخش نسوزاندن ال پی جی در داخل و صادرات ٨٠ هزار تن از این فرآورده بود که امیدواریم این حجم از صادرات طی ماههای آینده افزایش یابد.

وکیل‌زاده، با اشاره به صادرات این فرآورده اعلام کرد: هم اکنون صادرات ال پی جی بصورت زمینی به کشورهای همسایه و دریایی بصورت ایزوتانک به بازار کشورهای آفریقایی صورت می گیرد.

صادرات گاز مایع پارسال نسبت به سال ٩٣ ، ٤٠٠  درصد رشد داشته است و از ٣٠ هزار تن در سال ٩٣ به ١٢٧ هزار تن در سال ٩٤ رسید. عمده بازارهای هدف ایران برای صادرات گاز مایع افغانستان، پاکستان، عراق، کشورهای آفریقایی است.
ارسال نظرات