سفیران انفال برقرار کننده ارتباط مستحکم بین حقوق مشترک دولت و بهره برداران از منابع طبیعی هستند.
کد خبر: ۸۷۰۹۴۰۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سفیران انفال برقرار کننده ارتباط مستحکم بین حقوق مشترک دولت و بهره برداران از منابع طبیعی هستند چرا که علما بهترین و مورد اعتمادترین قشر در بین جوامع محلی محسوب می شوند.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی افزود: به دلیل نبود ارتباط صحیح بین بهره برداران و منابع طبیعی و برای سهولت ارتباط بین مردم و دولت باید از توان و نفوذ افراد مورد اعتماد عموم استفاده کرد.

وی اظهار داشت: عالمان دینی بهترین و مورد اعتمادترین قشر در بین جوامع محلی هستند و سفیران انفال برای اعتمادسازی بین بهره برداران، توجه به مشکلات و خواسته ها و جلب مشارکت آنها و تبیین احکام شرعی انفال فعال شده اند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: متاسفانه عده ای به جهل یا عمد به دنبال تخریب تابلوی زیبای آفرینش هستند و کمر همت بر نابودی و سوء استفاده از منابع خدادادی بسته اند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: طرح 'سفیران انفال' بر اساس وظیفه و حکم شرعی به منظور فرهنگ سازی، صیانت از منابع طبیعی، تبیین معارف و مساله انفال، جلب توجه مردم به موضوع خلیفه الهی بودن، رعایت تمام شئون انسانی در جهت حفظ آب، خاک، گیاهان و جنگل ها برای تداوم حیات نسل ها اجرا شده است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، مشارکت در طرح توانمندسازی جوامع محلی در راستای بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و اراضی ملی، تبیین مسائل فقهی و حقوقی منابع طبیعی و اراضی ملی به زبان ساده به مردم در روستاها، تبیین حقوق شهروندی در راستای نهادینه کردن شعار سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تبیین مسائل انفال و اموال امام زمان (عج) را از مهمترین اهداف طرح سفیران انفال است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جلب توجه روستاییان به رعایت لقمه حلال و کشت و زرع نکردن در زمین های دیگران و دولتی، استفاده اصولی، قانونی و صحیح از منابع طبیعی برای ایجاد فرصت های اقتصادی در منطقه، ایجاد انگیزه به منظور راه اندازی مناطق اقتصادی با همکاری منابع طبیعی با هدف حفاظت و توسعه منابع طبیعی از دیگر اهداف طرح 'سفیران انفال' در این استان است.

حجت الاسلام حسینی، ایجاد روحیه اقتصادی در روستاییان برای مشارکت درطرح های توانمند سازی محیط و مناطق زندگی خود با همکاری این دستگاه اجرایی، فرهنگسازی منابع طبیعی در بین روستاییان با هدف حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان توسعه پایدار را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

استان زنجان تدوین و ارائه دهنده طرح ' سفیران انفال ' در سطح کشور است که این طرح پس از تدوین و برگزاری جلسه‌های مکرر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد و مورد استقبال قرار گرفت.

با توجه به اینکه پیگیری تصرف اراضی ملی باید از طریق دستگاه قضائی انجام شود، سفیران انفال ' روحانیون' موضوع حلال و حرام کسب را در سطح روستاهایی که اقدام به تصرف اراضی ملی می کنند، تبیین می کنند.

ارسال نظرات