همزمان با سالروز حمله به مسجد گوهرشاد:

تجمع خواهران بسیجی ناحیه ثارالله یزد در پارک شهدای هفتم تیر به روایت تصویر

مراسم تجمع عفاف و حجاب در پارک شهدای هفتم تیر امروز همزمان با سالروز حمله به مسجد گوهرشاد به همت ناحیه مقاومت بسیج ثارالله برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۹۴۰۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این مراسم استاد آبایی درمورد پوشش وحجاب وعفاف خواهران درسطح جامعه و چگونگی پیدایش و لزوم حجاب به سخنرانی پرداخت.

وی به فرمان خداوند به پیامبر(ص) درمورد پوشش برتر زنان خود اشاره و گفت: درگذشته هم بشر برهنه نبوده و هر دین و آئینی برای خودش پوششی داشته است و بیشتر مرد و زن آن روزها از لباسهای ضخیم و بلند و گشاد استفاده می کردند.

آبایی در ادامه افزود: چون  انسان فطرتا در وجودش حیاء وجود دارد به همین دلیل حجاب بوجودآمد و انسانهای اولیه هم با برگ درخت شروع به پوشاندن خود نمودند.

وی خاطر نشان کرد: 150 تا 600 سال پیش هم حجاب وجود داشته است حتی در آمریکا، اگر بی حجابی تمدن بود بیگانگان هم بی حجاب بودند.

آبایی در پایان بی عفتی و بی حیایی را محصول فر هنگ غرب دانست و افزود: در حال حاضر ماهواره ها ودنیای فضای مجازی دقیقا حیا و عفت خانواده ها را هدف قرار داده اند.

لازم به یاد آوری است در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی این ناحیه جهت برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم ،اقدام به فضا سازی و به روز رسانی تابلو های تبلیغاتی، آماده نمودن سری نمایشگاهی های حجاب و عفاف و جمعیت و سایر نمایشگاه های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب جهت قرار دادن در معرض عموم و روشنگری عموم و مهیا نمودن بسته فرهنگی جهت توزیع در مراسم تجمع عفاف وحجاب نموده بود.

مسابقه حدیث در مورد حجاب وعفاف از امامان معصوم (ع) واهدا ء هدیه واجرای سرود پیرامون همین موضوع وگزارش خبری صداوسیما از دیگر برنامه های این مراسم بود.


ارسال نظرات