خبرهای داغ:
کارشناس مسائل خانواده گفت: خانواده ها با تربیت صحیح فرزندان و معرفی آموزه های اسلامی از آسیب های اجتماعی فضای مجازی غفلت نکنند.
کد خبر: ۸۷۰۹۴۲۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی روز دوشنبه در جلسه عفاف و حجاب در فرمانداری قم افزود: فضای مجازی کانون های گرم بسیاری از خانواده ها را از هم متلاشی می کند که باید در این زمینه برنامه ریزی صورت بگیرد تا آسیب های اجتماعی از جمله بی حجابی و طلاق در جامعه کنترل شود. 

وی اضافه کرد: خانواده ها نقش مهمی در خودشناسی فرزندان و معرفی صحیح دین اسلام دارند که باید در این مسیر معنوی و الهی قدم بردارند.

محسنی بیان داشت: دین را اگر از درون درک کنیم باعث می شود تا باطن و ظاهر انسان یکی شود در غیر این صورت تنها ظاهر سازی دینی در جامعه مشکلاتی را به وجود می آورد ضمن اینکه امروز برخی از جوانان احساس نیاز به دین پیدا نمی کنند به علت اینکه زندگی آنها معنوی و برگفته از تعالیم الهی نیست.

وی افزود: امروز نوع رفتارهای دینمدارانه در جامعه مورد چالش قرار گرفته است و دین به صورت مستمر وارد زندگی ها نمی شود از این رو باید دین به صورت سیسمتی و معرفتی در خانواده ها ترویج یابد.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه قرآن کریم برنامه جامعی برای زندگی انسان ها دارد گفت: در این کتاب به تمام بُعدهای زندگی انسان ها پرداخته شده است که باید برای مردم تبیین و براساس آن تعالیم اسلامی و دینی ارائه شود.

وی افزود: انسان باید خود را بشناسد تا به فضاهای معنوی از جمله قرآن و عترت ترغیب شود و برنامه زندگی خویش را بر آن اساس پایه ریزی کند.

محسنی ادامه داد: عفت در زندگی، تسلیم شدن آگاهانه در مقابل دین است که زنان اهل بیت(ع) با رعایت موازین اسلامی و حفظ حجاب و عفاف در جامعه حضور پیدا می کردند.
ارسال نظرات