همزمان با سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب

اجتماع بزرگ «مدافعان حریم خانواده» در سراسر کشور برگزار شد+متن بیانیه

به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی 19 تا 25 تیر به نام "هفته عفاف و حجاب" نامگذاری شده است و برنامه های متنوع فرهنگی در این هفته برگزار می شود. 21 تیر ماه سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۰۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی 19 تا 25 تیر به نام "هفته عفاف و حجاب" نامگذاری شده است و برنامه های متنوع فرهنگی در این هفته برگزار می شود. 21 تیر ماه سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است.

استان تهران

اجتماع بزرگ آحاد مردم در دفاع از فرهنگ غنی عفاف و حجاب با شعار "من خانواده‌ام را دوست دارم" پیش از ظهر امروز در میدان فلسطین برگزار شد.

ابوترابی‌فرد: حجاب یکی از مهمترین عوامل استحکام خانواده

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در اجتماع بزرگ "من خانواده‌ام را دوست دارم" گفت:‌ اگر اسلام به حجاب تاکید دارد بدون تردید دلیل آن استحکام نهاد خانواده است.

وی افزود: ستون و آرامش جامعه انسانی در سایه شکل گیری نهاد خانواده است و اگر نهاد خانواده بر اساس شاخصه های اسلامی شکل گرفت به تکامل و سعادت دنیوی و اخروی می رسد اما اگر این آرامش آسیب دید جامعه نیز در معرض تهدید است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده وقتی استحکام دارد که بلندترین فصل دوستی و مودت بین زن و شوهر وجود داشته باشد، گفت: حجاب یکی از مهمترین عوامل استحکام و صمیمیت بین پدر و مادر است و اگر جامعه ای بخواهد به سکون و آرامش برسد باید خانواده ها مشمول شاخصه های اسلامی باشند.

ابوترابی‌فرد افزود: متاسفانه این گونه خانواده به ندرت پیدا می شود و خطری جدی که دنیای بریده از اسلام را تهدید می کند کشف حجاب و روابط نامشروع جنسی است.

وی با اشاره به پاسداری از مقام شاخص زن مسلمان در اسلام گفت:‌ اسلام می خواهد شوهران خود را در کنار همسر خود ببینند که با تمام وجود دغدغه استحکام خانواده و آرامش همسر خود را داشته باشند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی بدیل رزمندگان اسلام در پیروزی کشورمان در 8 سال دفاع مقدس گفت:‌ رزمندگان اسلام از سوی خانواده‌هایی به جبهه های نبرد گسیل می شدند که به شاخصه های اسلامی آراسته بودند که شهیدان سربلند و آزادگان مقاوم را به جامعه تحویل دادند که این امر حاصل نهاد مقدس خانواده ای است که چارچوب آن بر اساس داشتن دغدغه تربیت فرزندان استوار بوده است.

ابوترابی‌فرد افزود: در هشت سال دفاع مقدس همسران آراسته با تقوا و حجاب ایستادند و به استقبال شوهران خود رفتند و همه اینها برگرفته از مدرسه دفاع مقدس مبتنی بر تقوا، ایمان و حجاب بود.

وی گفت: دشمنان اسلام برای اینکه جامعه اسلامی را از هویت دینی و اخلاقی و اسلامی تهی کنند حجاب را هدف قرار دادند و آثار آن را نیز در جامعه امروز می بینیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه ای که هویت دینی و اسلامی دارد، جامعه ای ایستاده در مقابل نظام سلطه و بیگانگان است.

وی با بیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی آن را خلق کرد بازگشت به هویت دینی، اسلامی و انقلابی بود گفت: اگر عروس خاورمیانه دیروز یعنی لبنان، محل عیاشی سران عرب بود اما اکنون بانوان لبنانی با حجاب رژه می روند و حیات اسلامی را تجربه می کنند و لبنان به نماد مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی بدل شده است.


همچنین در این مراسم بیانه‌ای نیز قرائت شد؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

متن بیانیه تجمع مردمی «مدافعان حریم خانواده» 

بسم الله الرحمن الرحیم   

  ۲۱تیرماه ۱۳۱۴آغازی دیگر درراه مبارزه و مقاومت درمقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مزبوحانه ی آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بند وباری واباحه گری است.  

 شاید آن روز فهم آنکه کشف حجاب آغازی برسلسله اقدامات پلید و ایمان سوز سفاکان روزگار برعلیه کرامت و نجابت زن و خانواده است سخت و دشوار می نمود.

حال اما نه زن به تنهایی بلکه مردان و فرزندان و سرمایه های انسانی جامعه اسلامی در کالبد نهاد مقدس خانواده را با تمام ابزار و توان خود آماج انحراف وخطر قرارداده اند وهرروز وهرساعت با جلوه ای زیبا شده با هنر، رسانه، سبک زندگی وحتی علم و مهارت، بنیان الهی آن راهدم و هتک می نمایند و می کوشند تا جسم زیبای آن را به غفلت و شهوت و هوس بیالایند و در مسائلی چون خیانت،اعتیاد و طلاق گرفتار ساخته، راه تعالی و تکامل و کسب نشاط و خوشبختی را بر او ببندند.

 اما تاریخ همدلی ملتِ با فرهنگ ونجیب ایران ومکتب امام خمینی(ره) به ما آموخته تا زمانی که راهزنی در راه و دشمنی در کمین است، مبارزه و جهاد ومقاومت باقی است.

 از این رو ما خانواده های ایرانی هم پیمان باشهیدان واقعه خونبار گوهرشاد وهم قسم باشهیدان راه حفظ حیاء و غیرت، از «مروه شربینی» گرفته تا «خلیلی» تمام تلاش خود را با حفظ و گسترش حیاء، عفت و غیرت بکارگرفته در این اجتماع مردمی نکاتی را به ملت و دولت ایران متذکر می شویم.

الف»»

 بر اساس وظیفه ذاتی نظام اسلامی ممانعت و مبارزه با عوامل ترویج فساد و اباحه گری که مانع رشد و بالندگی اخلاقی و تعالی همه جانبه جامعه است، تکلیفی غیر قابل تغییر و وظیفه ای غیر قابل تقلیل است و انتظار خانواده ایرانی از مسئولان و متولیان امور آنست که با هوشیاری، دقت و همتی مضاعف اقدامی شایسته و در خور از طرقی که اشاره می شود صورت داده شود و ما را در تحملِ رنجِ رشدِ خود و فرزندانمان یاری رسانند.

1-    با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و فرصت های تعلیمی و تربیتی کشور زمینه رشد و ارتقاء فکری و فرهنگی آحاد جامعه بویژه نسل جوان آینده را فراهم آورده و خود را ملزم به رعایت الزامات تدبیری و مدیریتی آن بدانند.

2-    حجم و کیفیت تهاجم دشمن و جبر خود ساخته اقتضائات مدرن شدن جامعه را مستمسک پذیرش و قبول شرایط فعلی نداند و تمام توان خود را در مقابله همه جانبه این جنگ مصروف داشته با تکیه به ظرفیت فعالان مردمی مومن و انقلابی راه دستیابی به اهداف فرهنگی انقلاب را کوتاه نمایند.

3-    با تمهید زیر ساختهای تولیدی واقتصادی بازار سالم تولید وعرضه ی مناسب ودسترس ملزومات پوشش عفیفانه را برای زنان و مردان جامعه شکل داده تحمل بار سنگین مالی آن را بر پدران و همسران ایران زمین آسان نمایند.

4-    با طراحی مشترک و هماهنگ بین ظرفیت های حقوقی، تبلیغی، ترویجی، انتظامی، قضایی و امنیتی از مواجه ی بخشی و جزیره ای پرهیز نمایند.

5-    اقدام عملی خود را در تحقق اهداف قانون امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان  اصلی ترین عامل عمومی و فراگیر فرهنگ سازی و کنترل اجتماعی، سازمان داده آثار ملموس وعینی آن را در جامعه ظاهر سازند.

6-    با حمایت موثر ازحوزه های علمیه و دانشگاهها زمینه تولید محتوا وروشهای کاربردی تربیت اسلامی را متناسب با شرایط زمانی و اجتماعی و غیره فراهم کنند.

7-    با تدبیر شایسته زمینه ترویج مستقیم و غیرمستقیم بی عفتی و بی غیرتی رادرفرایندها، خدمات و ساختارهای رسمی و اقماری نظام اداری و خدماتی کشور برچینند.

8-    از مبارزه اطلاعاتی وقاطع باجریانهای سازمان یافته ترویج فساد و بی عفتی در عرصه های فضای مجازی، رسانه ای، سبک زندگی غربی و مد و لباس دست برنداشته با جدیت بیش از پیش عمل نمایند.

ب»»

نقش خانواده در استحکام بخشی به ابعاد فکری و شخصیتی اعضای آن نقشی بی بدیل و اثرگذار است که در صورت توجه به تکالیف و رسالت های تربیتی، توان مقاومت آن در مقابل انواع شرایط محیطی افزایش می یابد. از این رو خود و خانواده ایرانی دغدغه مند را خطاب قرار داده نکاتی را متذکر  می شویم.

1-    زنان و مردان ایرانی بیش از پیش خود راملزم به کسب آگاهی وعمل به اصول تربیتی اسلام عزیز دانسته، زمینه رشد و تعالی خود و فرزندان کمال جو و تاریخ ساز را در ابعاد اعتقادی، اخلاقی و رفتاری فراهم می آورند.

2-    والدین فداکار و دلسوز ایرانی با گسترش معنویت واخلاق در خانه و با توکل به خدای یاری رسان خود را از باورهای غلط  رها کرده  بر اصول زندگی عفیفانه پافشاری می نماید و با حفظ عاقلانه و هوشمند حریم های فردی و خانوادگی زمینه بروز قبح شکنی و شکل گیری روابط نامشروع را در محیط خانه از بین می برند.

3-    همسران آگاه ایرانی باکمک واستفاده از امکانات آموزشی و مشورتی دینی واعتقادی مطمئن، قدرت و مهارت لازم برای تربیت نسل با نشاط و بالنده آینده را کسب می نمایند و از  فرصت های عاطفی و خانوادگی برای رشد و پیشرفت روحی و فکری اعضای آن می کوشند.

4-    پدران و مادران فهیم ایرانی براساس وظیفه انسانی و الهی خود از در معرض قرارگرفتن فرزندان با مظاهر بی عفتی در محیط های مختلف خانوادگی، دوستانه وعمومی خود داری کرده، آرامش روانی ورشد متوازن و متعادل فرزندان را  بر لذت های زود گذر ترجیح می دهند.

5-    خانواده ایرانی نسبت به محیط اطراف خود در سطح بستگان، دوستان و همسایگان فعال بوده و با ترویج زندگی عفیفانه که از فکر سالم، گفتار سالم، رفتار سالم، نگاه سالم و پوشش سالم تشکیل می شود بستر تحرک اجتماعی برای دعوت به خوبیها و نهی از بدیها را آماده می نماید.

6-    والدین هوشیار ایرانی با شناخت و تسلط لازم و باتوجه به ابعاد و اثرات مخرب جنگ نرم دشمن در قلب ها و فکرهای افراد جامعه از ورود فرهنگ های مضر ضد اسلامی و انسانی که از طریق ماهواره، اینترنت و دیگر امکانات وارد مصارف روزمره فکری وفرهنگی اعضای خانواده  می شود با مهارت و دقت لازم جلوگیری می نمایند.

7-    خانواده ایرانی در قبال اقدامات شایسته، مناسب واثربخش نظام در حوزه های آموزشی، فرهنگی و تامینی قدردان و پشتیبان بوده، در ازای ناکارآمدی ها، غفلت ها و ولنگاری های مدیریتی فرهنگ کشور مطالبه کننده و منتقد بوده و خواهد بود.

در پایان با آرزوی سعادت وخوشبختی هم میهنان مؤمن و پارسای خود، توفیق وعزت خادمان فرهنگ وامنیت نوامیس و شرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت(علیهم السلام) را ازخدای منان مسئلت می نماییم.

اجتماع سراسری مدافعان حریم خانواده

21 تیر ماه 1395

گفتنی است 21 تیرماه سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است؛ این اجتماع بزرگ مردمی که هرساله به مناسبت روز عفاف و حجاب در سراسر کشور برگزار می‌شود، امسال نیز با حضور گسترده مردم به صورت همزمان در 25 نقطه تهران و 400 نقطه در سراسر کشور با قرائت بیانیه ای برگزار شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار