مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۲۰ رشته صنایع دستی در این استان وجود دارد گفت: در حال شناسایی استعدادهای مختلف در روستاها برای تولید صنایع دستی در استان هستیم.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۲۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
محمود باقری در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 600 نفر مددجوی کمیته امداد در زمینه‌های مختلف صنایع دستی مانند گلیم، گبه و کیف‌دوزی آموزش داده شدند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی افراد از طریق آموزش همراه با اشتغال از برنامه‌های این اداره کل است افزود: ایجاد شغل برای جوانان و زنان سرپرست خانوار در حوزه صنایع دستی در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

باقری تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند کمیته امداد تعداد زیادی از جوانان آموزش مقدماتی داده شده و هم اکنون در حال آموزش بهبافی و تولید صنایع دستی در کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی هستند.

وی بیان کرد: 600 مددجوی کمیته امداد که آموزش دیده‌اند هر کدام باید سالیانه 48 متر گلیم تولید کرده و حداقل 10 درصد از تولیدات آنها به سایر کشورها صادر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد کارگاه‌های تولیدی با اشتغال‌زایی حداقل 3 نفر از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که در این راستا تاکنون بیش از 52 کارگاه تولیدی در استان افتتاح شده و یا در حال افتتاح است.

باقری با بیان اینکه 120 رشته صنایع دستی در استان وجود دارد عنوان کرد: در حال شناسایی استعدادهای مختلف در روستاها برای تولید صنایع دستی در استان هستیم.

وی ابراز کرد: در زمینه تنوع تولید محصولات صنایع دستی، کار روی شیشه، کار با چوب، تولید سازهای سنتی، کیف‌دوزی و غیره را در دستور کار داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 30 هزار هنرمند صنایع دستی در این استان گفت: از این تعداد 6 هزار نفر فعال هستند.

باقری بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز این آمادگی وجود دارد تا مددجویان کمیته امداد در روستاها برای اعطای تسهیلات بوم‌گردی به بانک‌ها معرفی شوند.

ارسال نظرات