نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حجاب و عفاف زنان ایران اسلامی بنیان خانواده را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مستحکم می‌کند.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۳۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در جمع "مدافعین حریم خانواده" که در امامزاده آمنه خاتون و عبدالله(ع) شهرستان اراک برگزار شد با اشاره به لزوم حفظ حجاب و عفاف در جامعه گفت: حضور در این راهپیمایی به منزله دفاع از ارزش‌ها است.

وی افزود: وظیفه ما صیانت از حجاب و عفاف، عصمت، تقوا، خانواده و حتی دفاع از ناموس فردی و اجتماعی و ناموس سیاسی است که باید با چنگ و دندان از این ارزش‌ها پاسداری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم هر روز شاهد ارتقای فرهنگ دینی، فرهنگ معرفت، فرهنگ اخلاق و عشق به اهل بیت(ع) در کشور باشیم و نقشه شیاطین و مزدوران، داعش و استکبار جهانی، فرانسه و رژیم غاصب صهیونیسم نقش برآب شود و با همت بلند ملت ایران خداوند بار دیگر شجره طیبه اسلام و قرآن را شکوفا کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: شجره طیبه ایمان، ایثار، تقوا بارور شود و خانواده د جامعه اسلامی در مسیر صحیحی قرار گیرد و برنامه‌های اخلاقی و معرفتی رشد پیدا کند.

وی افزود: مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور بر مبنای اعتقادات سازنده اسلامی رشد پیدا کند و مسلمانان جهان بار دیگر امیدوار و در نهایت دشمنان، کینه‌توزان و منافقان مایوس شود، تقویت جبهه زینبی، فاطمی، عشق به اهل بیت(ع) و عشق به ولایت و از سوی دیگر تضعیف جبهه دشمنان نظام اسلامی دو تاثیر تلاش و فعالیت ملت ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به کشف حجاب تحمیلی رضا خان در سال 1314 تصریح کرد: رضا خان با سفر به ترکیه تحت تاثیر آتاتورک خواست تا بی‌حجابی را بر ملت تحمیل کند ولی این اقدام او با مقاومت علما در مسجد گوهرشاد مواجه شد که در نهایت عده بسیاری به شهادت رسیدند و تعدادی از علما نیز تبعید شدند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت گرامیداشت 21 تیرماه به عنوان روز ملی حجاب و عفاف گفت: در قرآن کریم در آیات مختلفی نسبت به بحث عفاف و حجاب در همه شئون جامعه تاکید شده است که باید سرلوحه و الگوی ما در تمامی مراحل زندگی فردی و اجتماعی قرار گیرد.

وی افزود: دشمنان اسلام و نظام به دنبال خدشه وارد کردن به ارزش‌های انقلاب و نظام و ترویج بی‌بند و باری در جامعه اسلامی و متزلزل کردن بنیان‌های خانواده هستند از این‌رو بایستی در راستای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ترویج و حمایت از بی‌بند و باری و مقابله با عفاف و حجاب یکی از محورهای اصلی هجمه فرهنگی دشمنان اسلام و نظام استکبار است به گونه‌ای که تخریب بنیان‌های خانواده را از طریق تلاش در ترویج و گسترش بی‌بند و باری و بی‌عفتی نشانه گرفته‌اند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دشمنان برای اثرگذاری بر روی بانوان ایرانی گفت: دشمنان از تمامی ظرفیت‌های خود به منظور تأثیرگذاری منفی بر روی زنان ایرانی استفاده می‌کنند چراکه زنان به عنوان اصلی‌ترین رکن خانواده که در تربیت اعضای خانواده نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند بسیار نقش آفرین هستند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد تا زنان ایرانی از رسالت اصلی خود که صیانت از حریم خانواده است غافل شوند،عفاف و حجاب تنها یک نوع پوشش نیست، بلکه به عنوان بخشی از فرهنگ دینی، اعتقادی و اسلامی ما است که نباید اجازه داده شود بی‌حجابی، بی‌عفتی و بی‌بند و باری در جامعه اسلامی مانند جوامع غربی رواج پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: عفاف و حجاب تنها مختص به زنان نیست، بلکه مربوط به همه انسان‌ها اعم از زن و مرد است عفاف یعنی صیانت از آلودگی، فساد و بی‌بندباری حجاب نیز یکی از شاخه‌های عفاف است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به بی‌بند و باری حاکم بر جوامع غربی گفت: آنچه در دنیای غرب به عنوان آزادی مطرح می‌شود به معنای بی‌بندباری است چراکه دنیای غرب برای بنیان خانواده ارزش و اهمیتی قایل نیست غرب به دنبال ترویج فرهنگ بی‌بندباری و سکولاری است.

وی افزود: اسلام مروج فرهنگ کمال، ایمان و معرفت و عطوفت بوده و با فرهنگی که از سوی جوامع غربی مطرح است به شدت مخالفت می‌کند چراکه خانواده از دیدگاه اسلام دارای جایگاهی والا، پاک و با ارزش است و نمی‌خواهد فضای اجتماعی به محیط خانواده تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: جامعه و خانواده از دیدگاه اسلام هر کدام هویت و جایگاهی مجزا دارند شان خانواده بسیار با ارزش است و تربیت فرزندان سالم و متعهد بی‌شک در دامان زنان شایسته و مومن محقق می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: وقتی فضای بی‌بند و باری و بی‌عفتی بر جامعه حکمفرما شود به طور حتم امنیت فکری و آسایش روانی از سایر اعضای جامعه سلب می‌شود و باعث افزایش معضلات اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: حمایت از دین، اسلام و نظام وظیفه همه اقشار جامعه است و زنان باید با ترویج و پایبند بودن به حجاب و عفاف دین خود را به انقلاب نظام و شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم ادا کنند و استان مرکزی به عنوان استان زادگاه بنیانگذار انقلاب در این زمینه الگو قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: باید به منظور عزت، اقتدار و سرفرازی نظام گام برداشته شود و در مقابل جریان‌های انحرافی و توطئه‌های دشمنان هوشمندانه ایستادگی کنیم تا بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی با اشاره به بعد سیاسی حجاب در جامعه گفت: دشمنان نظام اسلامی سعی دارند تا حجابی را که به مانند پرچم عزت و شرف و استقلال و ایمان ماست را بربایند و نباید نسبت به این مسئله غفلت کرد.

در پایان وصیت‌نامه شهید علیرضا بابایی یکی از شهدای مدافع حرم استان مرکزی توسط دختر این شهید والامقام قرائت شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات