خبرهای داغ:

آموزش و تربیت پیش نیاز گسترش عفاف و حجاب در جامعه است

فرمانده حوزه سه خواهر بسیج دانش آموزی کرمانشاه گفت: آموزش و تربیت پیش نیاز گسترش عفاف و حجاب در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۸۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

سمیه کرمی در گفتگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: اسلام حجاب را برای محدودیت و حبس زن نیاورده است، بلکه برای مصونیت او توصیه کرده است .

کرمی با اشاره به اینکه حجاب به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بُعد ايجابي و سلبي است. افزود: بُعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است؛ و اين دو بُعد بايد در كنار يكديگر باشد تا حجاب اسلامي محقق شود؛ گاهي ممكن است بُعد اول باشد، ولي بُعد دوم نباشد، در اين صورت نمي توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است .

 وی در ادامه ابراز داشت: برخی عفاف را عام و حجاب را خاص می‌دانند. عفاف یکی از ویژگی‌های رفتاری به ویژه در افراد متدین در همه زمینه‌هاست و اگر کسی رفتار عفیفانه داشته باشد حجاب جزئی از این رفتار او محسوب می‌شود.


کرمی با بیان اینکه مقدم بر عفاف و حجاب، نظام تربیتی است تاکید کرد: در نظام تربیتی فرد تحت آموزش قرار می‌گیرد، رشد می‌کند و شخصیتش شکل می‌گیرد. اگر نظام آموزشی و تربیتی صحیح باشد یکی از دستاوردهای آن تربیت فرد عفیف است.


 فرمانده حوزه سه خواهر بسیج دانش آموزی کرمانشاه با اشاره به ضرورت هدف گذاری در نظام تربیتی گفت: برخی نظام‌های تربیتی یک سری موضوعات را به عنوان هدف تعیین و سپس تلاش می‌کنند به گونه‌ای عمل کنند که به این اهداف دست پیدا کنند و فقط به گفتار در این زمینه قناعت نمی‌کنند. به عنوان نمونه در برخی جوامع تحت عنوان تساوی زن و مرد و حقوق بشر ، اهدافی دنبال و برنامه‌های رفتاری برای این اهداف طراحی و اجرا می‌شود تا جامعه به این نتیجه برسد.


این مسئول با اشاره به اهمیت توجه به آموزش کودکان در سنین پیش دبستانی و دبستان گفت: در این سنین حجاب جزو اهداف رفتاری نیست؛ مگر ما معتقد نیستیم که بخش عمده شخصیت افراد در سنین کودکی تا قبل از هفت سالگی شکل می‌گیرد.بنابراین باید نظام آموزشی و تربیتی به این موضوع توجه و به گونه‌ای برنامه ریزی کند تا حاصل اهداف و عملکرد و تربیت انسان عفیف و مقید باشد.


وی با اشاره به وضعیت تبلیغ عفاف و حجاب اظهار کرد: اگر هدف‌گذاری صحیحی در حوزه عفاف و حجاب کرده و به نتایج لازم نرسیده بودیم باید علت این ناکامی را جست و جو کنیم؛ این در حالیست که گسترش عفاف و حجاب هدف اساسی ما نبوده است. بنابراین چطور توقع داریم که به آن رسیده باشیم.


کرمی در پایان تاکیدکرد: به منظور دستیابی به جامعه‌ای مقید به عفاف و حجاب ابتدا باید به گونه‌ای صحیح در این زمینه هدف گذاری شود و در این مسیر علاوه بر تبلیغ از آموزش و تربیت بهره ببریم.
ارسال نظرات