معاون اشتغال و خودكفايي كميته‌ امداد استان اردبيل از ايجاد 519 فرصت شغلي براي مددجويان تحت حمايت اين نهاد در سه ماهه نخست سالجاري خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۹۶۶۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهانبخش نژادجواد با اعلام اينكه در جهت اجراي اين طرح‌ها افزون بر 59 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال و خودكفايي پرداخت شده است، گفت: این مقدار تسهیلات از محل منابع بانکی و امدادی در اختيار افراد واجدشرايط قرار مي‌گيرد تا آنان بتوانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كنند.

وي با اشاره به اينكه كميته امداد با توجه به طرح‌های پیشنهادی و بررسي دقيق آن در جهت پرداخت تسهيلات به متقاضيان اقدام مي‌كند، بيان كرد: پس از اين فرايند به هر يك از مجريان طرح‌هاي خوداشتغالي تا سقف 300 میلیون ریال تسهيلات اشتغال پرداخت مي‌شود تا آنان بتوانند بر اساس استعداد و توانايي‌هاي خود وارد بازار كار شوند.

نژادجواد خواستار همكاري هر چه بيشتر بانك‌هاي عامل با اين نهاد شد و اذعان كرد: با ایجاد شغل براي افراد نيازمند می‌توان نقش گسترده‌ای در کاهش فقر ايفا كرد كه تحقق اين امر مستلزم همكاري تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مخصوصا بانك‌هاي عامل است.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه در سالجاري يك هزار و 915 نفر از مددجويان تحت حمايت از آموزش‌هاي مهارت شغلي برخوردار شده‌اند، افزود: اين دوره‌هاي آموزشي در زمينه‌هاي كارآفريني، حرفه آموزي و پايدارسازي مشاغل برگزار شده است.

وي با اعلام اينكه همچنين با معرفی افراد تحت پوشش به سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌ها و مراکز تخصصی طرف قرارداد با کمیته امداد مي‌كوشيم تا مهارت‌هاي لازم شغلي را به آنان بياموزيم، اظهار كرد: توجه به حرفه آموزی مددجويان يكي از راهبردهای اساسی كميته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان است تا آنان را به سمت خوداتكايي سوق دهيم.

نژادجواد خاطر نشان كرد: در قالب طرح غني سازي اوقات فراغت نيز براي دانش آموزان مقطع دبيرستان دوره‌‌هاي مهارت آموزي كسب و كار برگزار مي‌شود تا آنان پس از پايان تحصيلات خود بتوانند شغل مورد نظرشان را ايجاد كنند.

ارسال نظرات