خبرهای داغ:
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری:

بازدید از روستای شهیدآباد همانند سفر شلمچه در برنامه‌ها قرار گیرد

آیت الله دستغیب با اشاره به از خودگذشتگی‌های صورت گرفته توسط جوانان رشید روستای شهیدآباد گفت: بازدید از این روستا همانند سفر شلمچه و دیگر مناطق جنگی عملیاتی در برنامه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۲۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
در دیداری که اعضای ستاد یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهید آباد با  آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب داشتند، وی اظهارداشت: از این دیدار بسیار خوشبختم و این دیداربرای من، تداعی کننده سفری است که سال‌ها قبل به شهید آباد داشتم و به طور کلی این روستا یک الگوی تمام عیار برای کسانی است که پیرو اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) بوده و روحیه انقلابی دارند.

تولیت  آستان مقدس شاهچراغ(ع) تصریح کرد: اهالی روستای شهید آباد در حقیقت درس عبرت، برای تمام کسانی هستند که در وابستگی‌ها و تعلقات مادی و معنوی دنیا غرق هستند و به تعبیری می‌توان گفت اهالی این روستا، برای عام و خاص حجت هستند.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه عبرت گرفتن از مردم روستای شهید آباد بدین معنی است که هرکه بخواهد به مقصد متعالی برسد لازم است سفری به شهید آباد داشته باشد افزود: همان طور که در شرع مقدس اسلام سفرهای زیارتی به مدینه منوره، عتبات عالیات و مشهد مقدس در راستای تغییر و تحول حال افراد گذاشته می‌شود، سفر به مشاهد مشرفه شهدای سال‌های دفاع مقدس شلمچه و مکان‌های مقدس دیگر که به خون شهدا آغشته و نشان از فداکاری و ایثار مردم است نیز، باعث ایجاد آرامش در روح و روان افراد می‌شود.

نماینده اول مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به جمله‌ای که رهبری فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست گفت: مردمی که عزیزان خود را در راه انقلاب و اسلام قربانی و فدا کردند خودشان پای کار می‌آیند و برنامه را اجرا می‌کنند و این نشان دهنده این است که روحیه فداکاری و انقلابی دروجودشان همچنان به قوت خود باقی است.

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، در پایان با قدردانی از صدا و سیما تصریح کرد: نهادهای مختلف از جمله صدا و سیمای مرکز فارس و همه ما موظف هستیم به هر صورتی که ممکن است این الگوی ایثار و شهادت را که نامش شهید آباد است را بلند آوازه کرده و به تمام آحاد جامعه برسانیم.

براساس این گزارش، بیست و پنجمین یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهید آباد شهرستان خرم بید عصر پنج شنبه 31 تیرماه 95 از ساعت 16 تا 18:30 در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار می شود.

شهیدآباد خرم بید روستایی از توابع بخش مشهدمرغاب شهرستان خرم‌بید در استان فارس و 150 کیلومتری شیراز است. این روستا در سال‌های دفاع مقدس 46 شهید و 50 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نام این روستا پیش از این "چمیان" بوده است و اکنون نزدیک به 700  نفر جمعیت دارد. این روستا یک خانواده 4 شهیدی دارد که این خانواده یکی از دو خانواده 4 شهیدی استان فارس است. تمام افرادی که در این روستا زندگی می‌کنند به نوعی انتساب فامیلی نزدیکی با شهدا دارند.

این روستا یک خانواده سه شهیدی و 5 خانواده دو شهیدی نیز دارد و برخی از رزمندگان و جانبازان این روستا بیش از 20  ماه در جبهه جنگ حضور داشته‌اند.نکته قابل توجه این است که از جمع شهدای این روستا 33 شهید از خانواده اکبری و 7 شهید از خانواده یوسفی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار