خبرهای داغ:
همزمان با هفته حجاب و عفاف

جشنواره «مد و لباس اسلامی» در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری چند دستگاه فرهنگی دیگر در این استان، اقدام به برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۳۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
جشنواره «مد و لباس اسلامی» در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،حجت‌الاسلام عباس دانشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب مسئله گسترده‌ای است که بهبود آن، نیازمند توجه وی‍ژه مسئولان فرهیختگان، اساتید، هنرمندان و ... به این بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تأثیر آثار هنری بر اقشار مختلف جامعه گفت: اگر آثار هنری اسلامی خوب در میان مردم گسترش یابد، جوشش فرهنگ عمومی ما با اسلام عمیق‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری چند دستگاه فرهنگی دیگر در این استان، از جمله آموزش و پرورش، سازمان صنایع و معادن، صدا و سیما، استانداری، سازمان برنامه و بودجه و معاونت امور بانوان استانداری اقدام به برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی کرده است.

دانشی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش برگزار خواهد شد، افزود: مردم سایر استان‌های کشور نیز اگر بخواهند می‌توانند در جشنواره مد و لباس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: داوطلبان شرکت در جشنواره مد و لباس می‌توانند آثار خود را در 6 رشته اجتماعی، مجلسی، فرم مدارس، پوشش سر و متعلقات آن، عفاف و حجاب و کودک و نوجوان برای ما ارسال کنند.

وی ادامه افزود: «خانه و مد» بخش دیگری از این جشنواره است که آثار مربوط به این بخش تنها برای نمایش در نمایشگاه عمومی استفاده می‌شود.

دانشی، آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره را تا 10 مرداد ماه اعلام کرد و گفت: ارزیابی آثار دریافت شده به منظور انتخاب برگزیدگان هر رشته، به مدت چهار روز پس از اتمام زمان دریافت آثار داوطلبان انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به زمان برپایی نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره مد و لباس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،‌ از 14 تا 24 مرداد ماه 95 همزمان با دهه کرامت برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه به برگزیدگان اول تا سوم هر رشته در این جشنواره، جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت،‌ آثار برگزیده شده نیز «نشان ملی شیما» دریافت خواهند کرد.

دانشی از راهیابی آثار برگزیده به جشنواره خبر داد و افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم مردم آزاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای مکان برپایی این نمایشگاه اتخاذ نشده است، گفت: به احتمال زیاد این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های قم  برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید اثر در این بخش مقداری زمان‌بر است، اضافه کرد: تا کنون تنها 50 درصد از میزان آثار مورد انتظارمان را دریافت کرده‌ایم و همچنان تا فرصت باقی است منتظر دریافت آثار خوب هنرمندان خلاق در این عرصه هستیم.

دانشی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به منظور شرکت در جشنواره مد و لباس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به آدرس اینترنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به نشانی http://qom.farhang.gov.ir/fa/home مراجعه کنند.
ارسال نظرات