خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین اذعان کرد: بانوان کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سفیران ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشند.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۳۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه بزرگداشت هفته عفاف و حجاب گفت: 21 تیر ماه، سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی اول به مسجد گوهرشاد است که منجر به شهید شدن 2 هزار نفر شده، به همین دلیل این روز به نام عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

وی افزود: همچنین رژیم یاد شده به منظور غربی کردن جامعه اسلامی، گام‌های مختلفی مانند کشف حجاب برداشت که مردم مومن و دیندار در برابر این توطئه ایستادگی و از ارزش‌های دینی خود دفاع کردند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه مردم غیور ایران تکلیف خود را در برابر این توطئه انجام دادند و حفظ عفاف و حجاب را در جامعه ما پایه‌گذاری کردند، افزود: امروز وظیفه ماست که از این ارزش‌ها دفاع کنیم و به کسی اجازه خدشه‌دار کردن آن را ندهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: عفاف فریضه‌ای است که ملموس نیست ولی مهمترین ثمره آن حجاب است به همین دلیل باید بر این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم تا حجاب در سطح جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به آثار فردی و اجتماعی حفظ و رعایت عفاف و حجاب افزود: افزایش آرامش و آسایش زنان در جامعه، مصون ماندن بانوان از معضلات و آسیب‌های اجتماعی و در امان ماندن آنها از آزار و اذیت دیگران از جمله این آثار است.

حقایق‌پور با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت خانواده و اجتماع از مهمترین آثار حفظ عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: این فریضه دینی موجب تحکیم بنیان خانواده و حتی ایجاد امنیت ملی می‌شود به همین دلیل رعایت آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه حجاب همانند دژ و حصار محکمی است، افزود: بانوان با رعایت این فریضه دینی می‌توانند راحتر در اجتماع حضور یابند و به فعالیت‌های خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه طلاق معضلی‌ست که امروز گریبان‌گیر جامعه شده است، افزود: با گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می‌توان این معضل را کاهش داد به همین دلیل باید بستری فراهم شود تا این فریضه‌ی دینی در سطح جامعه پررنگ‌تر رعایت شود.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگرن یک نهاد آرمانی است، گفت: باید بانوان کارمند بنیاد، سفیران ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باشند و در این راستا اقدامات سازنده‌ای انجام بدهند.
در پایان این مراسم، غلامرضا حقایق‌پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، هدایایی را به بانوان کارمند این نهاد تقدیم کرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها