سفیر کره جنوبی در تهران با انتقاد از اینکه ۶ ماه بعد از اجرای برجام هنوز بانک های بزرگ دنیا روابط بانکی خود را با ایران آغاز نکرده اند،گفت: حتی ما در سفارت مجبوریم بودجه خود را از کشورهای دیگر به صورت قاچاق وارد ایران کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۵۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کیم سئونگ هو در همایش بورس نهمین نمایشگاه بین المللی پول ، بانک و بیمه افزود: هنوز بعد از شش ماه از برجام نمی توانیم از کانال های قانونی این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت کره جنوبی علاقمند به افزایش روابط اقتصادی و تجاری با ایران است ، گفت: با این وجود هنوز مسئله فاینانس ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ارتباط بانک های عمده دنیا با بانک های ایرانی حل نشده است و اگر این مسائل مرتفع شود ایران به سهم واقعی خود در بازار بین المللی دست خواهد یافت.

سفیر کره جنوبی افزود: کشورهای عمده غربی و امضاء کنندگان گروه 1+5 باید بانک های خود را تشویق کنند که وارد کار با بانک های ایرانی شوند.

وی گفت: البته مقامات غربی می گویند این کار را انجام می دهیم ولی این تصمیم شرکت های خصوصی است و می گویند که نمی توانند به شرکت های خصوصی فشار وارد کنند که درست نیست زیرا آنها متعهد شده اند شرکت های خصوصی را به تجارت و سرمایه گذاری در ایران ترغیب کنند.

سفیر کره جنوبی با بیان اینکه ایران یک بازار 80 میلیون نفری و موقعیت استراتژیک و منابع و ذخایر طبیعی زیادی دارد که می تواند در صورت بالفعل شدن اقتصاد ایران را دچار تحول شگرفی کند ، افزود : شما نباید فقط سرمایه گذاران خارجی را دعوت کنید و باید خودتان نیز سرمایه گذاری و زمینه را مهیا کنید تا سرمایه گذاران خارجی وارد ایران شوند.

ارسال نظرات