نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اهتمام دولت برای اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: رئیس جمهور اعتقادی به رعایت قانون عفاف و حجاب ندارد و تا این شرایط وجود دارد استیضاح وزیر کشور هم نمی‌تواند مشکلی را حل کند.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۶۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، زهره طبیب زاده نوری در مورد علت اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب در کشور گفت: ناظر بر عدم اجرای قانون مجلس است و سؤال و استیضاح و تذکر به وزیر از راهکارهای نظارت نمایندگان بر عدم اجرای قوانین است سؤال قبلا از وزیر انجام شده است اما استیضاح تا کنون در مورد قانون عفاف و حجاب از وزرا صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از نظر بنده استیضاح وزرا در مورد عدم اجرای قانون نمی‌تواند کارگشا باشد چراکه تا رئیس جمهور عزمی در مورد اجرای یک قانون نداشته باشد با استیضاح و برکناری وزرا و بر روی کار آمدن وزرای جدید هم روال تغییری نخواهد کرد چون در یک دولت وزرا از نظر اخلاقی و قانونی خود را متعهد به رئیس جمهور می‌دانند و نمی‌توانند بر خلاف خواست و اراده رئیس جمهور اقدامی را انجام دهند.

این نماینده مجلس افزود: بنابراین در مورد عدم اجرای قانون عفاف و حجاب استیضاح وزیر کشور مشکلی را حل نکرده و تغییری در شرایط ایجاد نمی‌کند چون رئیس جمهور اعتقادی به رعایت قانون عفاف و حجاب ندارد اگر اجرای این قانون اهمیتی داشت در این سه سال اقدامی صورت می‌گرفت.

طبیب زاده اظهار داشت: اگر متدینین می‌خواهند این قانون اجرایی شود باید برای دوره بعدی به فکر انتخاب رئیس جمهوری باشند که دغدغه مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب را داشته باشد.

ارسال نظرات