خبرهای داغ:
گفت‌وگوی صمیمی با مداح 9 ساله

محمدطاها بی‌صبرانه در آرزوی دیدار با مقام معظم رهبری است

محمدطاها قموشی که از 6 سالگی مداح اهل‌بیت(ع) است، می‌گوید وقتی چهره پرنور مقام معظم رهبری را از قاب تلویزیون می‌بینم بی‌اختیار بغض می‌کنم و گریه‌ام می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۷۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،، سن و سال فرقی ندارد؛ ثبت‌نام در کلاس عاشقی اباعبدالله الحسین(ع) تنها جای این دنیاست که از برکت حضور در آن به قله انسانیت می‌رسی و محبت خاندان پیامبر در درونت جوانه می‌زند.

محمدطاها نوجوان خردسال دانسفهانی است که شاید باور اینکه هزاران نفر را در هر یک ذکر مصیبت به مقتل صحرای کربلا بکشاند و قصه غربت اهل‌بیت(ع) را با زبان سوز و گداز در جان هیأتی‌های 50 - 60 ساله بنشاند غیرقابل تصور باشد.

محمدطاها قموشی که با اصرار به مصاحبه رضایت داده است قبل از اینکه چیزی بگویم با این بیت مرا شیفته خود کرد، «به نام آنکه جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان برافروخت».

طاهای 9 ساله در عین کوچکی دل پهناوری به وسعت دل همه محبان اهل‌بیت(ع) دارد.

این نابغه مداحی در گفت‌و‌گویی کوتاه که آن‌ هم شمرده و با تواضع مثال‌زدنی لب به سخن گفتن از خود کرد بالاخره بغض گلویش را فشرد و آرزوی همیشگی خود را وقتی به قاب تلویزیون خیره می‌ماند برای ما فاش کرد.

* پرورش یافته مکتب عاشورا هستم

مداحی برای اهل‌بیت(ع) از کی در درونت شعله‌ور شد؟

5 یا 6 ساله بودم که حسی غریب جرقه‌های عشق به اهل‌بیت(ع) را در وجودم شعله‌ور کرد تا اینکه در تکاپوی این احساس با پرس‌و‌جو در کلاس مداحی در شهر قزوین شرکت کردم و اینجا بود که باور به محبت حسینی را در همان روزهای نخست کلاس به خوبی لمس کردم.

یعنی از دوره پیش دبستانی وارد مداحی شدی؟

بله، تشویق معلم دوره پیش دبستانی‌ام نیز بی‌تأثیر نبود البته علاقه بی‌حد و اندازه به مداحی علت اصلی حضورم در کلاس‌ها شد.

در کدام هیأت‌ مذهبی مداحی داشتی؟

نخستین بار در هیأت شهدای گمنام دانسفهان اشعاری را در مدح سیدالشهدا(ع) و حضرت رقیه(س) با زبان سوز و گداز خواندم.

پدر و مادر چقدر در تشویق به مداحی حمایتت کرده‌اند؟

تنها نعمتی که با هیچ قدرشناسی شکر آن به جای آورده نمی‌شود پدر و مادر هستند و من در این سن و سال مدیون لطف مادر و پدرم هستم که راه حسینی شدن را برایم باز کردند.

آرزویی داری که هر وقت به آن فکر کنی بغض سراغت را بگیرد؟

هر بار که چهره پرنور مقام معظم رهبری را از تلویزیون مشاهده می‌کنم بی‌اختیار گریه‌ام می‌گیرد و مشتاقم روزی فرا برسد به حضور رهبرم برسم و روضه شهدای کربلا را برای ایشان بخوانم اما توفیقی حاصل نشده است.

چه سخنی با هم سن و سالان خودت داری؟

یک مداح در زندگی روزمره هم به دنبال خدا می‌گردد و هرجا و هر مکانی بوی حسین(ع) را لمس و احساس می‌کند؛ مهمترین وظیفه یک نوجوان چشم بستن از گناه و هوس و باز کردن چشم دل و بینایی درون است.

دعای شب و روزت چیست؟

همیشه دعایم از خداوند این است که حنجره‌ام را در خدمت به اهل‌بیت(ع) رساتر کند تا بتوانم در هیأت امام حسین(ع) گوشه‌ای از غربت شهدای کربلا را بازگو کنم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار