دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس گفت: ما وارث سال‌ها وادادگی و کم توجهی به حوزه پوشاک کشور هستیم. مجموع عُمر تلاشگران در عرصه مد ایرانی و اسلامی به ۵ سال نیز نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۷۱۰۰۲۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید قبادی درخصوص ورود مانتوهایی با تصاویر و نوشته‌های نامناسب لاتین به بازار پوشاک کشور، اظهار کرد: این مانتوها بخشی از واقعیت‌های موجود بازار پوشاک است، اما تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا شاهد اقدامات مثبت باشیم.

وی افزود: هم‌زمان که نمونه‌های نامتعارف به بازار پوشاک کشور عرضه می‌شود در کارگروه مد و لباس برای طراحی و عرضه پوشاک مناسب تلاش می‌کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: ما وارث سال‌ها وادادگی و کم‌توجهی به حوزه پوشاک کشور هستیم. مجموع عُمر تلاشگران در عرصه مد ایرانی و اسلامی به 5 سال نیز نمی‌رسد.

قبادی با اشاره به اینکه طرح‌های مرتبط با ارزش‌های ایرانی و اسلامی پنج سال است که به بازار پوشاک کشور عرضه می‌شود، افزود: طراحانی که در مجموعه مد و لباس رشد کرده‌اند در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: سایر نهادها نیز باید اقدامات حمایتی را از پوشاک ایرانی و اسلامی داشته باشند. دوستان ما در بانک‌ها هیچ حمایتی از بخش مد ایرانی و اسلامی نداشتند. حدود سه سال قبل با بودجه ناکافی تلاش کردیم تا حمایت از تولید ایرانی و طراحان این بخش را فراهم کنیم و سالانه 300 تا 400 طرح ایرانی و اسلامی خریداری کردیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پاسخ به این پرسش اگر طرح‌های ایرانی و اسلامی متناسب با نیاز و سلیقه مخاطبان باشد بازار به سمت تولید انبوه آن گرایش پیدا می‌کند، گفت: مدسازی کاری یک‌باره نیست بلکه باید ذائقه مخاطب را سنجید، تا پیش از این مردم ما مجبور به استفاده از لباس‌‌های موجود در بازار بودند، اما هم‌اکنون طرح‌های متناسب بافرهنگ ایرانی و اسلامی را عرضه کرده‌ایم.

قبادی تأکید کرد: مدسازی ایرانی و اسلامی یک فن و علم است و در این علم عناصر زیبایی‌شناسی ایرانی در کنار وقار اسلامی مدنظر است؛ تعداد فروشگاه‌های عرضه‌کننده مد ایرانی و اسلامی به 1300 مرکز رسیده است و 70 درصد محصولات آن نیاز مردم را پاسخ می‌دهد.

وی مطرح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در کارگروه ساماندهی مد و لباس شاهدیم که موضوع قاچاق به عنوان یک بلای خانمان‌سوز در حوزه پوشاک مطرح‌شده است. همچنین نهادهایی مانند صداوسیما، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی در موضوع مطرح‌شدن مد ایرانی و اسلامی با ما همکاری لازم را داشته‌اند.است، دعوت کرد.

ارسال نظرات