افخمی گفت: الان دولت مردان ما چقدر به حل مسائل فرهنگی کشور اعتقاد دارند؟ و در عمل چقدر پای کار هستند ؟ لذا شاید تعداد کمی معتقد باشند که ما باید جهادی در این زمینه کار کنیم. بر همین اساس ولنگاری فرهنگی در وجود برخی متولیان امر نهادینه شده و به جامعه سرایت کرده است اما جامعه ما استعداد اصلاح شدن را دارد.
کد خبر: ۸۷۱۰۰۷۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

شهروز افخمی،نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عوامل موثر بر افزایش آمار طلاق در کشور گفت: معضل اشتغال؛ مسکن و اقتصاد در افزایش آمار طلاق و یا کاهش آمار ازدواج سهم دارد اما واقعیت و ریشه اصلی دگرگونی نگاه تربیتی نسل امروز است. بر همین اساس مسئولیت پذیری نسل جوان درباره خانواده دچار تغییرات جدی شده و توان جوانان امروز برای تربیت فرزند و خانواده کم شده است.

وی افزود: در بحث تربیت خانواده تنها مسأله معیشتی دخیل نیست بلکه خانواده های متوسط هم اشتیاقی به فرزندار شدن ندارند. اگر آمار بگیریم خانواده های کم بضاعت معمولا از نظر اولاد بیشتر از خانواده های پر در آمد هستند و معمولا سن ازدواج خانواده های پر درآمد بالاتر است لذا باید اعتراف کنیم که نسل بعد از خودمان را برای تشکیل خانواده به خوبی تربیت نکرده ام.

افخمی تصریح کرد: سیاست هایی در مسائل جمعیتی، خانواده و الگوهای تربیتی از سوی غرب برای ما تنظیم و القا شده است و مسئولان و متولیان امر نیت غرب را در کشور خیلی خوب اجرا کردند.

وی تصریح کرد: باید در مقابله با افزایش آمار طلاق کار فرهنگی کرد و نسل امروز استقامت تربیت فرزند را یاد بگیرد؛ چون هر چه سن ازدواج بالا رود تجربه نشان داده آمار طلاق نیز بالا می رود.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: در همین زمینه محصولات فرهنگی نا مطمئن و جهت دار مانند ماهواره و تربیت ذهنی غربی به کمک رسانه های ناهنجار از مهم ترین عوامل افزایش طلاق هستند. بر همین اساس باید دولت در سیاست گذاری و کار فرهنگی برای کاهش طلاق قدم محکم بردارد.

وی خاطرنشان کرد: الان دولت مردان ما چقدر به حل مسائل فرهنگی کشور اعتقاد دارند؟ و در عمل چقدر پای کار هستند ؟ لذا شاید تعداد کمی معتقد باشند که ما باید جهادی در این زمینه کار کنیم. بر همین اساس ولنگاری فرهنگی در وجود برخی متولیان امر نهادینه شده و به جامعه سرایت کرده است اما جامعه ما استعداد اصلاح شدن را دارد.

ارسال نظرات