در راهپیمایی "مدافعین حریم خانواده" در خمین مطرح شد
فرانده سپاه ناحیه خمین گفت: بهترین و کارآمدترین ابزار در برابر تهدیدات نرم دشمنان حفظ حجاب است که خانواده مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه است.
کد خبر: ۸۷۱۰۱۹۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار براتعلی در راهپیمایی "مدافعین حریم خانواده" در جمع مردم خمین که در امامزاده ابوطالب(ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت حجاب وعفاف گفت : حجاب وعفاف یکی از ارزش‌های مکتب توحیدی و اسلام است که برای زنده نگه داشتن این ارزش از صدر اسلام تا زمان حال خون‌های زیادی ریخته شده است.

وی افزود: وظیفه هر نسلی حفاظت از این ارزش‌هاست چراکه دشمنان تمام توان خود را برای اسلام هراسی هزینه می کنند و برای این منظور نقطه ثقل خود را روی خانواده گذاشته‌اند تا با خدشه‌وارد کردن به حجاب و عفاف بنیان خانواده را سست و متزلزل کنند.

فرمانده سپاه ناحیه خمین تصریح کرد: والدین باید به ابزارها و ترفندهای دشمنان بیش از پیش آشنا شوند، موضوع حجاب وعفاف را نمی‌توان در یک زمان خاص تعریف کرد رعایت عفاف و حجاب در تمامی مراحل و ابعاد زندگی بایستی مورد توجه قرار گیرد و مورد غفلت واقع نشود.

سرهنگ پاسدار براتعلی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در بحث حجاب و عفاف گفت: با فرهنگ سازی دقیق و بر نامه‌ریزی صحیح در حوزه حجاب و عفاف خانواده و جامعه بایستی از این ارزش مقدس حفاظت و صیانت کرد، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف و کارگاه‌های آموزشی و بصیرت افزایی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای تبیین حجاب و عفاف است.

در ادامه این مراسم دکتر عباس مشایخی کارشناس مسائل فرهنگی گفت: حادثه تیرباران مسجد گوهرشاد در روز 21 تیر 1314 حرم امام رضا(ع) به خاطر مسئله حجاب و بحث خانواده و بر سر چادر بود.

وی افزود: کسانی که در آن زمان حجاب را برای زنان نمی خواستند امروز هم از راه دیگری برای رسیدن به این مقصود وارد شدند.

مشایخی تصریح کرد: در جنگ نرم دشمن امروز بنیان خانواده مورد تهدید است و برای مبارزه با این تهدید خانواده‌ها به ویژه مادران نقش مهمی دارند و باید فرزندان خود را حمایت کنند.

وی تاکید کرد: مطالعه وصیت نامه امام راحل یکی از راهکارهای مناسب برای بصیرت افزایی در مقابله با جنگ نرم دشمن است باید جوانان حلقه‌های مطالعاتی تشکیل دهند و درباره نقش اجتماعی، فرهنگی بانوان مطالعه داشته باشند باید توجه داشت که در این برهه و در این مقطع از جنگ اسلحه، مطالعه و تفکر است.

در این تجمع از فعالان حوزه حجاب و خانواده شهید علی عربی از شهدای مدافع حرم تفدیر شد و در پایان تجمع کنندگان مدافعین حریم خانواده به همراه مسئولین شهرستان از امام زاده ابوطالب(ع ) تا بیت امام خمینی( ره) راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات