خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه:
مراسم افتتاحیه طرح هجرت 3 شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۴۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه کرمانشاه، مهندس علی مرادی مجد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه طرح هجرت شرکت توزیع برق با اشاره به همکاری مستمربسیج باصنعت برق ، به رسالت بسیج که همانا یاری رساندن به تمامی بخش های جامعه درحل مشکلات بوده اشاره نمود.

وی افزود: هرساله شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه وشرکت برق منطقه ای غرب با همکاری بسیج سازندگی استان درطرح هجرت و بااستفاده از اوقات فراغت دانشجویان ، آنان را برای آموزش ، نظارت وپایش مدیریت مصرف به یاری می طلبد و دانشجویان بااجرای یک دوره آموزش کوتاه مدت به بطن جامعه رفته و بامصاحبه ، پرسشنامه و مذاکرات رودررو با مشترکین خانگی ، تجاری و ادارات روشهای صحیح مدیریت مصرف را آموزش و عملکرد آنان را نیز ارزیابی می نمایند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان گفت :طرح هجرت هرساله باحجم 2 الی 3 هزارنفر ساعت درفصل تابستان باهمکاری بسیج انجام می گرددونتایج آن دربرنامه ریزی اقدامات شرکت توزیع بکارگیری می شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف افزود :مبادا عملکرد ما درمصرف انرژی برق مصداق اسراف و تبذیرباشد .

مهندس مرادی مجد گفت : بسیاری از مردم باآگاه سازی وداشتن اطلاعات درزمینه اهمیت و ارزش برق ، مصرف خودرا مدیریت می کنند و وظیفه تمامی اقشار جامعه به ویژه بسیجیان این است که اهمیت این کالای بسیار گران بها را که می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی ، رفاهی ، امنیتی و... در جامعه باشد را به دیگران یادآوری کنند.

وی افزود :کاهش ومدیریت مصرف برق در جامعه می تواند باعث کاهش آلودگی محیط زیست وکاهش سرمایه گذاری های غیرضروری درتولید برق شود.

مرادی مجد با توجه به گستردگی شرکت برق گفت :شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه باداشتن بیش از 710 هزار مشترک گسترده ترین خدمات را دربین دستگاههای خدمات رسان به مردم عزیز استان کرمانشاه ارائه می دهد.

وی افزود: ضریب برخورداری از نعمت برق درجمعیت شهری استان 100 درصد و در جمعیت روستایی بیش از 9/99 درصد می باشد که این آمار استان را درزمره استانهای پیشرو دربرق رسانی قرارداده است .

درخصوص مصرف برق دراستان ایشان افزود سهم مصرف برق

دربخش خانگی دراستان 42 درصد ولی درکشور 32 درصد

دربخش صنعت دراستان 12 درصد ولی درکشور 33درصد

دربخش کشاورزی دراستان 14 درصد ودرکشور 15 درصد

دربخش عمومی و ادارات دراستان 18 درصد و درکشور 9 درصدمی باشد

که متاسفانه دربخش صنعت یک سوم کشور ولی در بخش اداری دو برابر میانگین کشور دراستان برق مصرف می شود.

درادامه ایشان به اهمیت انرژی الکتریکی (برق) درزندگی روزمره بشر اشاره نمود وگفت میزان مصرف برق از شاخصهای توسعه کشورهامی باشد ولی باتوجه به اینکه این کالای باارزش می تواند بستر تولیدورشد اقتصادی باشد ، انتظارمی رود مصرف بیشتر آن باعث ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد سرانه گردد. وی گفت باتوجه به اینکه بیش از 90درصد برق تولیدی کشور بااستفاده از سوختهای فسیلی تولیدمی گردد ، بنابراین مصرف برق باعث تولیدآلودگی محیط زیست می شود به گونه ای که به ازای هرکیلووات ساعت مصرف برق حدود 700 گرم گاز آلاینده به محیط زیست واردمی شود که این رقم می تواند سهم زیادی درآلودگی محیط زیست داشته باشد.

پس از پایان سخنرانی دوره آموزشی مدیریت مصرف برق برای دانشجویان بسیجی باحضوراساتیدوکارشناسان سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) آغازگردید.


ارسال نظرات