دبیر کارگروه حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 360 نقطه حادثه‌خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۵۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

بیت‌الله محرابی در نشست ظهر امروز پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به تعداد نقاط حادثه‌خیز استان اظهار کرد: براساس آخرین فرمول تعداد نقاط حادثه‌خیز در استان 360 نقطه است که از این تعداد 132 نقطه در لیست نقاط پر تصادف کشور قرار گرفته است.

دبیر کارگروه حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: 81 نقطه حادثه‌خیز در استان به صورت کامل مشخص شد اما با توجه به تغییر شاخص متوسط کشور براساس تصادفات سال 94،  نقاط حادثه‌خیز استان از 81 نقطه به 132 نقطه تغییر کرد.

وی گفت: از 132 نقطه پر خطر در استان 43 نقطه در سال‌های قبل با همکاری اداره حمل و نقل و پلیس راه برطرف شده و رفع 13 نقطه در سال گذشته و سال جاری در دستور کار قرار گرفته که تاکنون پنج نقطه رفع شده و بقیه به دلیل عدم تخصیص اعتبار و کمبود اعتبارات هنوز اجرایی نشده است.

این مسؤول تصریح کرد: استان ما به دلیل محرومیت گذشته از همه استان‌ها در امر جاده‌سازی عقب است چرا که زمانی که اغلب استان‌ها راه اصلی می‌ساختند ما در حال احداث راه روستایی بودیم و زمانی که استان‌ها بزرگراه و آزادراه احداث می‌کردند ما در حال احداث جاده بودیم و الان استان حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد.

محرابی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای 97 کیلومتر بزرگراه است ، گفت: نبود آزاد راه، کمبود بزرگراه و مشکلات جاده‌ها باعث افزایش تصادفات در استان شده است.

وی تصریح کرد: در چهار ماه اخیر محور یاسوج- سمیرم با روزانه قریب به 6 هزار وسیله نقلیه یکی از محوروهای پرتصادف ما بوده است که این محور باید آزاد راه یا بزگراه تبدیل شود در حالی که هنوز 30 کیلومتر اول شهرها که جزو برنامه بوده تکمیل نشده است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه جاده‌های استان باید ارتقا یابند، گفت: جاده‌های استان جوابگو حجم ترافیک نیست، ضمن اینکه محورهای  گچساران - بهبهان و یاسوج و سمیرم جوابگو ترافیک موجود نیست و تمامی شاخص‌ها بیانگر این است که این جاده‌ها باید سریعا به بزرگراه تبدیل شوند.

این مسؤول بر ضرورت اختصاص اعتبارات برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان تأکید کرد و یادآور شد: در عید سعید فطر شاهد افزایش بار ترافیکی در شهرستان بویراحمد بودیم که عدم بهره‌برداری پل‌های سوم و چهارم بشار باعث افزایش ترافیک بود و نیاز است پل ها هر چه سریع تر به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات