فرمانده سپاه استان البرز:

عفاف و حجاب اکثریت خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است/ سیل وقتی بیاید به همه آسیب می زند

سردار استاد حسینی گفت: امروزه مسئله عفاف و حجاب اکثریت خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است و این مشکل را به سیلی سرازیر از طرف غرب تشبیه کرد که در مسیر خود همه را در بر خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۸۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
سردار علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز  با خبرنگار شبکه خبر دانشجویان البرز ( اسنا ) با اشاره به یکی از معضلات بزرگ جامعه که بد حجابی یا در واقع بی حجابی است، گفت: بد حجابی یا بی حجابی جامعه ی ما ثمره ی فرهنگ منحط غربی است که از زمان رضا خان وارد کشور شد و علیرغم به وجود آمدن انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن سه دهه از انقلاب اسلامی، جامعه تحت تاثیر بد حجابی قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان البرز، علت اصلی بد حجابی را آمریکا، اسرائیل، اروپا و نظام سلطه دانست و افزود: نظام سلطه و استکبار جنگ تمام عیاری را بر علیه اعتقادات ما شروع کرده اند و زیر ساخت های اعتقادی ما را با ابزارهای مختلفی چون ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و سایبر، فیلم، کتاب و رمان های عاشقانه مورد هجوم قرار داده اند.

سردار استاد حسینی با تاکید بر تاثیر زیر ساخت های فکری در افراد معتقد، تشریح کرد: زمانی که استکبار زیر ساخت های فکری فرد معتقد را تخریب و تغییر داد، می تواند بر جسمش هم قالب بشود. در زمان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ما با زیر ساخت های فکری خود با دشمن جنگیده و در این سه دهه پس از انقلاب ایستادگی و دفاع کرده ایم، نظام سلطه و استکبار به این نتیجه رسیده اند که باید زیرساخت های اعتقادی و فکری مردم و جامعه را مورد هجوم حملات خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت اعتقادات در زندگی و افکار جوانان، بیان کرد: امروزه دیگر بمب و خمپاره تاثیری بر مردم و جامعه ی ما ندارد می دانند که بیش از پیش در مقابل مردم و انقلاب ما شکست خواهند خورد، بنابراین تمام توان خود را در هجوم و حمله ی فرهنگی آغاز کرده و تلاش می کنند. همانطور که از صدر اسلام و آندلوس برای از بین بردن اعتقادات مردم و جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ اسلامی تلاش های بسیاری انجام دادند و شراب و زنان فاسد را وارد جامعه کردند و جوانان را مورد هدف خود قرار دادند، وقتی که ریشه ی اعتقادی و دینی جوان تضعیف و فاسد شود، توان مبارزه ی با نظام سلطه و استکبار را نخواهد داشت.

وی اهداف دشمن از تهاجم فرهنگی و هجوم حملات به افکار جوانان و از راه انقلاب و اسلام خارج کردن دانست و گفت: اگر این حجمه ی حملات دشمن بر هر کشور و مملکت دیگری بود، آن  کشور را نابود می کرد و علت اینکه تا به امروز ما ایستادگی کرده ایم اعتقادات شیعی و عشق به اهل بیت بوده که ما را در این مسیر یاری کرده و اگر فرهنگ عاشورایی، فاطمی و علوی نبود ما دیگر یک جوان معتقد هم نداشتیم.

فرمانده سپاه استان البرز، یکی از علل بد حجابی  را نداشتن اراده قوی از سمت مسئولین دانست و افزود: مقام معظم رهبری  سال ها پیش  که هشدار و تذکراتی را در باب جنگ نرم نه تنها در مورد عفاف و حجاب بلکه در تمامی موارد فرموده اند، ولی متاسفانه تا به امروز هیچ دولتی یک عزم و اراده  ی جدی برای یک کار فرهنگی بزرگ  و برخورد با این نا هنجاری ها ارائه نکرده است و همه ی دولت ها با این موضوع سیاسی برخورد کرده اند.

سردار استاد حسینی با تاکید بر اینکه زمانی هم که با یک موضوع اعتقادی، سیاسی برخورد کنیم نتیجه ای حاصل نخواهد شد و تصریح کرد: امروزه مسئله عفاف و حجاب اکثریت خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است و این مشکل را به سیلی سرازیر از طرف غرب تشبیه کرد که در مسیر خود همه را  در بر خواهد گرفت و کسی نمی تواند منکر این شود که سیل به من آسیب نخواهد زد و تمام جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی یکی از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب در موضوع عفاف و حجاب را غافل شدن از دو امر واجب و الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: متاسفانه ما از اصل و سنت جامعه خود غافل شده و فرهنگ دیگری وارد خانواده ها و اعتقادات مردم شده است و ما در مقابل  این حرکت غربی باید فرهنگ سازی را از ریشه و اساس جامعه  یعنی مهد های کودک، دبستان و دانشگاه شروع کنیم و به مقاطع بالایی جامعه برسیم و امر به معروف و نهی از منکر را از سنین پایین و با روش  های مختلف آموزش بدهیم.

فرمانده سپاه استان البرز در پایان با اشاره به نقش اصلی و بی بدیل خانواده ها در مقابله با بد حجابی  بیان کرد: فرهنگ و ارزش های اسلامی در عفاف و حجاب  و نقش خانواده در منتقل کردن  آن به فرزندان یکی از اصلی ترین راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی است و امروزه برای بهبود وضعیت  فرهنگی و عفاف و حجاب  جامعه باید مردم و علی الخصوص مسئولین با عزم جدی و با بهره گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری  وارد عرصه ی جنگ نرم شوند که انشاء الله در این جبهه ی جنگ هم پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها